Dag 7: zwemmen

August 26, 2019 in Czech Republic ⋅ ⛅ 26 °C

In de ochtend en middag lekker weinig gedaan. Wat spelletjes gespeeld op de switch en magic op de laptop.

Rond 15 uur zijn we met het OV naar het grote zwembad Aqua Palace gegaan. Koste ons ruim een uur om daar te komen met bus en een keer overstappen.

Bij aankomst kreeg iedereen een bandje (met het bandje betaal je in het zwembad) en een kleedkamer sector aangewezen. Ik zat in groen en deel van de groep in blauw. Omgekleed, douchen (blijkbaar moet je in Tsjechië naakt douchen in het zwembad) en water in plozen en alles verkennen.

Zwembad is opgedeeld in 4 delen: glijbanen, golfslagbad met kinder gedeelte, relax met wedstrijdbad en bubbelbaden en buitenbad.

Buitenbad had een bar in het water met goed betaalbaar bier. Binnen hadden ze 12 glijbanen. Waar van 1 direct in de wildwaterbaan uit kwam.

We hebben alle glijbanen wel een paar keer gehad. Zeker omdat na mate de avond vorderde het steeds rustiger werdt. Ook was er een brede glijbaan waar je met een band van 3 personen in paste. Daar zijn we met paar banden achter elkaar. We gingen uiteindelijk zo hard dat we het plafond aantikte met ons hoofd. Wildwaterbaan zijn we heel vaak afgeweest zeker omdat hij later op de avond wilder was geworden.

Voor sluitingstijd was er een lazer show in het golfslagbad. En werdt een soort regen gordijn aangezet waar de lezer projectie op afgebeeld werdt. Kwamen verschillende muziek nummers langs met grappige projecties.

Na thuiskomst lekker nachos gemaakt en lekker met een biertje naborrelen. Na een tijd storten iedereen in, en is iedereen naar bed gegaan.