• Sucre, de witte hoofdstad van Bolivia

July 18, 2016 in Bolivia ⋅ ⛅ 25 °C

Vanmorgen kwamen we na een reis van 14 uur aan bij ons hotel. We konden gelukkig gelijk in onze kamer. Het hotel CasArte is heel mooi en licht, en onze kamer super ruim. We konden eindelijk douchen en hebben uitgebreid de tijd genomen om ons te installeren. Hier vermaken wij ons wel de komende vijf dagen!

We zijn heel even de stad in gegaan om te eten en wat ik tot nu toe heb gezien is dat Sucre een onwijs mooie stad is. Het is de hoofdstad van Bolivia, maar voelt als een groot dorp. Het wordt La Ciudad Blanca genoemd, oftewel de witte stad. Er staan veel koloniale gebouwen, die door rijke zilverbaronnen zijn gebouwd. De stad ligt op slechts 2800 meter hoogte waardoor het klimaat veel zachter is dan in de vorige plaatsen. Heel fijn, want ik kon vandaag voor het eerst in m'n rok met slippers op pad!

Verder hebben we vandaag een tour geboekt. Woensdag gaan we een deel van de incatrail lopen, heb ik super veel zin in en lijkt me heel bijzonder. Grappig is trouwens dat we gegeten hebben in een restaurant waar ze Bossche bollen hebben! Ik heb gezien dat iemand er een bestelde en deze was wel 3x groter dan die van Jan de Groot. Goed voor een avondmaaltijd 😆. We hebben genoten van een mojito, die duurder was dan mijn maaltijd. Die was maar € 2,50, daar kan ik thuis niet voor koken..

We duiken weer eens vroeg ons bed in. Morgen nemen we uitgebreid te tijd om het centrum te verkennen, er is hier veel te zien. Fijne dag! 🙋