• Nieuwe stad, nieuw avontuur

August 9, 2016 in Brazil ⋅ ⛅ 24 °C

Vanmorgenvroeg kwamen we aan in Salvador. Salvador wordt door de Lonely Planet omschreven als Afro-Braziliaanse juweel. Het centrum is volgens hen een levend museum met 17e en 18e eeuwse architectuur en kerken. Dat belooft veel goeds!

We namen de bus vanaf het vliegveld tot in de stad en daar moesten we nog een stuk bergopwaarts lopen met alle onze spullen (dat is inmiddels heel wat 🙈). Bij aankomst bij ons hotel werden we blij verrast. We konden vervroegd in onze kamer, en wat voor kamer! We kregen de grootste kamer toegewezen met eigen patio. Niet slecht! We hebben zelfs een tv dus kunnen vanuit bed mooi de olympische spelen volgen.

Na gedouched te hebben zijn we de stad in gegaan. Ik geloof dat dit de mooiste koloniale stad is die ik ooit heb gezien. Zoveel mooie gebouwen in diverse kleuren en er zijn veel kerken te vinden. Door locals worden kleurrijke armbandjes uitgedeeld. Ik was eerst een beetje terughoudend omdat ik van andere reizen weet dat er vaak geld voor wordt gevraagd, maar hier niet. Er worden drie knopen ingelegd, en met iedere knoop mag je een wens doen. Elke kleur staat ergens voor. Ik kreeg een roze, die staat voor de liefde 😍.

Tijdens de lunch kwamen we terecht in een veganistisch restaurant, zonder menu. Oftewel eten wat de pot schaft. We waren benieuwd of het een succes zou zijn, maar tot zo ver hebben we nog geen een keer zo goed gegeten. Het was een fijne verrassing 🍴.

Na een paar uur ronddwalen gingen we terug voor een middagdutje, we hadden immers maar weinig geslapen. Na het dutje heb ik weer geskyped (eindelijk goede verbinding!) en vrienden gemaakt met drie Nederlandse kids die met hun ouders op reis zijn in Brazilie. Ze vroegen me de oren van de kop, blij om weer eens Nederlands te praten met anderen 😆.

Aan het begin van de avond gingen we naar mis in de kerk waar twee religies zijn samengesmolten, het katholicisme en het candomblé. Dat is het oorspronkelijke geloof dat door de afrikaanse slaven is meegebracht (gericht is op natuur). Het was heel bijzonder om te zijn hoe deze religies samenkomen. Het was een groot feest in de kerk met vrolijke muziek en dans!

Na afloop belandden we op straat in een feest, waar een drumband aan het spelen was. We hebben hier staan dansen en gingen uiteindelijk met een cd weer terug. Wat zijn de brazilianen sfeermakers 😀. Nu gaan we nog even wat eten en is het tijd om te slapen. Morgen geen wekker, een fijn voorzicht. Ciao!