Riooooo!

August 19, 2016 in Brazil ⋅ ⛅ 24 °C

Je weet dat je op het vliegveld van Rio bent aangekomen als je ineens tussen een groep olympische voetballers uit Duitsland loopt. Dat voorspelt veel goeds 😀

Na aankomst namen we de bus naar ons hostel in Ipanema, een van de mooiste wijken van Rio. Onderweg was al te zien dit een stad is van contrasten. Aan de ene kant zie je vervallen gebouwen met graffiti, zwervers en heel veel politie, maar een paar meter verderop ligt vervolgens een op en top chique cruiseschip. Heel vreemd om te zien.

Voor het eerst slapen we in een hostel. We hebben een mega kleine kamer met zes personen. Dat is wel even wennen na al die luxe in onze eerdere hotels! Heb dan ook niet zo goed geslapen en heb ook lichtelijk last van een kater aangezien we na onze cocktails tijdens het avondeten, in het hostel werden verrast met champagne door de directeur van het Finse boksteam. Die hadden kennelijk brons binnengesleept. Heel lekker, maar iets teveel van het goede 🙈

Vandaag gaan we naar het enorme Jesus beeld en vanavond eindelijk naar de finale van atletiek woei!