• Day 14

Den 4 zlty pokemon v horucich pramenoch

December 22, 2016 in Thailand ⋅ ⛅ 23 °C

Na dnes sme naplanovali celodenny motorkarsky vylet k Hot spring waterfall a Emerald pool a kedze po vcerajsku som sa uz necitil ako ten truhlik motorkar z filmu "Policajna akademia", tak uz to slo na tej motorke o dost lepsie a prelomili sme aj nejake osobne rychlostne rekordy (80kmh ;), pri ktorych som si uz nebol isty, ci mi tu prilbu nesfukne z hlavy.
    Tento vylet ponukaju mieste cestovne kancelarie.
    My sme si ho zorganizovali sami na pozicanych motorkach a tak sme nie len usetrili kopu penazi, ale aj sa dobre zabavili.
    Uz cestou tam nam striedavo kropilo/prsalo a obcas to uz bolo trapenie. Nastastie sme objavili predajnu anasov a uz samotne cistenie a zdobenie kupeneho ananasu predavackou bolo pre nas take divadlo, ze sa to urcite vyplatilo. Za ananas sme dali smiesnych 20bht (cca 0,5 eur) uz aj s ocistenim a nakrajanim. Vidiet ako sa vyraba ananas so stopkou a vyfrezovanym zavitom bol zazitok.
    Neskor sme popri ceste videli ananasy aj po 5bht ;), ale radost z nasho povodneho ananasu (ako sa ukazalo predsa stale draheho) nam to uz nezobralo.

Samozrejme sme s motorkami nezabudli pobludit...

Neskor sme konecne nasli Hot Springs waterfall, co bo akysi potocik pretekajuci cez les (v ponimani thajsky les). Potocik bol vsak napajany horucim pramenom, takze mal dobrych 50stupnov. Voda z neho sa odvadzala do roznych prirodnych bazenikov (upravenych kamenmi a pod.), kde sme sa vykupali, ale pokracovala aj smerom k vodopadu, ktory tvorilo viac teras, kde sa dalo dobre zakliesnit a uzivat si horucu vodu. Vsetko zakomponovane v takej civilizovanejsej dzungli s roznymi chodnickami a mostikmi medzi roznymi castami.

Po navrate z Hot springs som si kupil kokteil, do ktoreho sa vlozil lad a vsetko mozne ovocie a cele sa to rozmixovalo. Bolo tov velmi dobre aj ked som tym riskoval, ze nestihnem dobehnut na zachod. Malo to snad 3 stupne.

Stadial sme sli k Emerald pool, co je viac prirodnych bazenov (jazierok) s rozne krasne sfarbenou a tiez teplou (ale uz normalne, nie horucou) vodou poprepajanych potocikmi, dokonca mociarmi, ktore napodiv vyzeraju az rozpravkovo a roznymi sceneriami zahrnujucimi vsetky mozne dzunglove rastliny (kvety ako v obyvacke, len asi v 5 az 10x vacsom vydani). Toto vsetko poprepajane chodnickami s celkovou dlzkou do 3km. Velmi pekne.

Cestou sme este na ceste stretli prave thajske prasa, miliardu psov a cca jednu kravu. Asi 4 az 5x sme presli velku krizovatku na cervenu, ale inak dnes ziadne extra porusenia ;)

Po Emerald poole sme sa rozhodli kupit si pravy kokos so slamkou. Nikomu okrem Danky to nechutilo a ona to pre zmenu nevladala vypit cele. V miestnej restauracii sme vyskusali dalsie speciality. Ja som si dal Papaya salat, len sme nevedeli identifikovat, co to presne ta papaya je a kde je v tom salate, co mi prisiel ;)

V podstate sa da povedat, ze si zaciname uzivat gastronomicku dovolenku a kazdy den gradujeme, kde az sa da zajst. Zatial nikto nebehal na zachod. V tomto trende sme pokracovali aj na miestnom trhu, kde sme si dali kukuricove gofry ;) - boli fakt dobre, kupili sme zas dake specialne jablka ake u nas neexistuju a este miniveceru (radovo za 65eurocentov), ktora vsak nebola nic extra.

Co ma na trhu zaujalo okrem toho, ze tam mali milion ryb a morske prisery bolo, ze tam predavali aj slepacie vajicka - krasnej sytej ruzovej farby...

Danka a Tomco este vecer okusili thajsku masaz.

Zajtra hned rano ideme vratit motorky. Vysantili sme sa, uzili, netreba pokusat osud...