• Day 21

Prvé zážitky z Kambodže

February 15, 2019 in Cambodia ⋅ ⛅ 27 °C

Nasadáme na korbu pickupu (žiadne sedačky sedíme na korbe na nejakej deke) a presúvame sa k 6km vzdialenej hranici. Tá je príznačná tým, že sa jedná o asi najpodvodníckejší prechod v Thajsku. Skončiť na falošnom vízovom oddelení a trošku si priplatiť tu nie je problém.
    Navyše celá hranica je jeden veľký trho-chaos, kde je problém vôbec nájsť, kde je nejaká kontrola pasov a pod.

My však dobre pripravení prechádzame celú túto hranicu možno za polhodinku úplne bez problémov.

Hneď za hranicou prenajímame minivan, s ktorým smerujeme do Siem Reap, najznámejšieho Kambodžského mesta. Kto nevie prečo, zajtra sa dozvie.

V minivane sú s nami 2ja angličania, ktorí zaplatili každý za cestu z Bankoku 37 eur. No kdo umí ten umí. Vytešujem sa z nášho 1,3Eura, aj keď viem, že už o dva dni ušetrené peniaze obetujeme na iné veci.

Z okienka vidím prvé zmeny.

Sledujem celodrevený vozík o dľžke asi 6m naložený tovarom, ktorý vytŕča ďalšie 3m a naložený do výšky 3m. Celkom zaujímavý pohľad sám o sebe, ale toto celé čudeso je ťahané motorkou, ktorá má na zadnom sedadle namontované nejaké zaujímavé ťažné zariadenie.

O chvíľu sledujem ručný záhradný traktorík (ten, čo má len 2 kolesá vpredu), na ktorý je navarený 5m dlhý prívesný vozík plne naložený kamením (aká to asi musí byť váha).

Neskôr obdivujem "koče" pre 4 ľudí, ktoré sú zakvačkané o motorku, ktorá ich ťahá.

Časté sú tiež nákladiaky naložené na prasknutie, kde sa ešte hore na náklade a na streche prednej kabíny vezú ďalší ľudia.

Škoda, že sa to nedalo z auta nafotiť, takýto kreatívny bordel sa mi začína páčiť.

Večer ideme na Night market a Pub street a vidno, že sme v najturistickejšom meste Kambodže. Riadne to tu žije.
    Kvôli Ňaňovi odoláme pizzi s krokodílim mäsom (vyhýbame sa totiž múke a Ňaňo sľúbil, že sa doma bude tiež, čomu však úprimne neveríme).
    Kocháme sa na predajcoch opekaných veľkých chlpatých pavúkov, či na 20cm hadíkoch napichnutých na špilke.
    Predavačky sú riadne biznismenky, zjednávačky a oblbovačky. Keď ide o peniaze snaha je zjavne o zopár kategórií vyššia ako u thajčanok. Tuk tukári sú však otravní. Mne už neponúkajú len tuk tuk, ale aj ženu na noc, ale som tu s Tomčom, kde by ten chudák spal :)
    Novinkou je pekná kambodžanka, ktorá keď som nezabral na štandardnú masáž, skúša na mňa "love" masáž. Čo si pod tým asi predstaviť...?
    Kambodžanky sú jednoznačne krajšie ako thajčanky, ale my slušne všetko odmietame, snáď to raz nebudeme ľutovať :)