• Day 3

Preplavba Krakowa

September 21, 2019 in Poland ⋅ 🌙 8 °C

Po preplávaní jednej plavebnej komory sa postupne v kopcoch objavujú kláštory, zámočky a blíži sa najväčšia dnešná atrakcia historický Krakow.
    Pomaličky sa plavíme mestom, ktoré sa zžilo s riekou. Nábrežia plné ľudí. Časť sedí na lavičkách, časť dokonca na príbrežných lehátkach. Množstvo ľudí na prechádzke či už pešo, na bicykloch, kolobežkách a nejakých elektrických polomotorkách...
    Okamžite sa zahusťuje lodná doprava. Oproti nám sa plaví množstvo vyhliadkových lodičiek, po brehoch kotvia veľké loďo-reštaurácie a botely. Kdekoľvek na brehu je to samá architektonická atrakcia a to nevravím o jednej z najväčších atrakcií Krakowa hrade Wawel.
    Výhľady z lodí sú fascinujúce. A hlavne je to úžasný pocit plaviť sa v našej slovenskej skupinke a kochať sa napr. šíravskou Caledoniou (Ňaňova loď), ako si to elegantne šinie cez túto architektonickú nádheru.
    Zaujímavé je tiež pozorovať ľudí na brehu, ako reagujú, keď na vode zahliadnu naše turistické zaplachtované plavidielko. Kto má to šťastie zahliadnuť až dnu vidí od spálne až po kormidelňu...
    Poniektorí kvôli tomu rýchlo ťahajú mobil z vrecka a fotia si nás ako miestnu atrakciu.

Po preplavbe Krakowa prechádzame ďalšiu komoru a plavíme sa ďalej po Wiszle až na poslednú splavnú komoru Przewoz, za ktorou je hladina Wiszly nižšie, ako spodok komory... Ale ten pohľad do komory s 5cm hladinou vody je zaujímavý.

Cestou sa tiež vyloďujeme na pieskovej pláži, kde si užívame teplý obed, ktorý sa pripravoval na Ňaňovej lodi. To je komfort...

Pri ceste späť už Ňaňovu loď so skúsenosťami starej morskej vlčice riadi Maja a ide jej to skvelo. Sama zvláda s týmto 7 metrovým parníčkom preplavbu plavebnej komory a to ešte počas toho preskakuje "oddychujúceho" Ňaňa, ktorý šiel zase na "autopilota", s ktorým ma skúsenosti už zo Šíravy. Proste ľahne a loď sa "sama" nejako premiestni kde má :)

Cez Krakow už ide dokonca ako vedúca loď...