• Day 5

Last day in Rio

June 18, 2017 in Brazil ⋅ ☀️ 28 °C

EN:
    Today was our last day in this marvelous city. It was around 28 °C, just a perfect sunny day. So after checking out at the hostel we aimed directly to Copacabana beach. We just enjoyed a fun and relaxed day in the water, sunbathing, taking pictures, drinking caiprinhas and coconuts. In the late afternoon we went to the second most famous peak in Rio...called Pao de Acucar (Sugarloaf). The top of the hill is almost 400 meters above the sea level and the ride up is done by two connected cable cars. At the top, the city just unfolds beneath you, with the Christ in front of you to the west and Copacabana Beach to the south. The views were just spectacular and it was a great closure to our time in Rio de Janeiro. We went to pick up our baggage to the hostel and took a night bus back to Sao Paulo.
    I can honestly say that I was amazed by Rio and really wish to come back again especially for the famous Carnival which takes place every year around the months of January/February.
    Hope to see you soon Rio!!!

CZ:
    Dnešek byl posledním dnem v tomto úchvatném městě. Bylo okolo krásných 28 stupňů, no prostě krásný slunečný den. Hned po odhlášení se z hostelu, jsme si to namířili přímo na pláž Copacabanu. Užívali jsme si zábavný a pohodový den plný koupání se, opalování, focení, pití caipiriňi a kokosů. Pozďěji odpoledne jsme vyrazili na druhý nejznámnější vrchol Ria, kterému se podle jeho podobnosti říká cukrová homole. Dosahuje skoro 400 metrů nad mořem a na vrchol vede lanová dráha, která má 2 části. Při pohledu dolů se před vámi město doslova rozevírá se sochou Ježíše na západ a pláží Copacanou na jih. Ten pohled byl úžasný a bylo to krásné zakončení našeho výletu v Riu. Jeli jsme si vyzvednout zavazadla na hostel a následně nočním autobusem zpátky do Sao Paula. Upřímňě můžu říct, že z Ria jsem naprosto nadšená a přeju si, vrátit se sem zpátky, především během slavného karnevalu, který se koná každý rok okolo měsíců leden či únor.