• Day 8

Verdon Gorge

July 4, 2019 in France ⋅ ⛅ 25 °C

Verdon Gorge on suur kaljulõhe kagu Prantsusmaal. Eile jäi Verdon Gorge päevakavast ära, aga kuna me ööbisime sellest ainult 20km eemal, siis käisime hommikul esimese asjana vaatamas. Autosõit oli muidugi äärmiselt keeruline kitsaste mägiteede tõttu ja sõitsime päris kaua, aga kohale ikkagi jõudsime.

Jalutasime pikalt trepist alla jõe kõrvale, kus oli suur hulk paadiga kärestikule minejaid valmistumas ning seejärel sealt mööda kallast edasi. Tegu oli tõsiselt kauni kohaga, kus jõgi voolab kahe kalju vahelt. Mingi hetk aga polnud võimalik enam jõe kõrval kõndida ja jalutajad olid suunatud kalju tunnelisse, jõe kohale. Kõndisime mööda pimedat tunnelit taskulambiga ja vahepeal ikka nägime jõge, kuid mingi aeg oli tunnel liialt pikk ja lõppu näha polnudki. Kuna meil tänaseks matka plaanitud polnud, siis keerasime suuna tagasi.

Õppisime ka natuke prantslaste sõidukombeid. Nimelt lastakse mägiteedel enne kitsast, pimedat kurvi törts signaali. Tulemuseks on muidugi see, et koguaeg keegi kuskil törtsutab ja see kajab kuskilt kalju seina vastast ning aru ei saa kas taga keegi lasi või keegi tuleb pimeda kurvi tagant. Norras vilgutati tulesid ja selle järgi sai pimedal mägiteel aru kas keegi tuleb või ei. Päeval see muidugi ei toimi hästi.