Dag 3 - pura ulun danu bratan & Lovina

July 7, 2022 in Indonesia ⋅ ☀️ 26 °C

Vandaag zijn wij helemaal naar het noorden van Bali afgereisd. Op de helft van deze twee uur durende route zit de pura ulun danu bratan, een watertempel aan een bergmeer. Helaas regende het wel toen wij hier waren🥲. Gelukkig liepen er mensen die paraplu’s verhuurden🎉. Na deze te hebben bezichtigd probeerden wij een taxi te regelen die ons verder bracht naar Lovina, waar wij zouden verblijven. Wat bleek.. er waren daar nergens taxi’s beschikbaar. Na een uur rond te hebben gelopen zonder WiFi heeft een security medewerker van een hotel verderop een van zijn vrienden gebeld die een “taxi” was. Wij zelf denken dat dit niet het geval was aangezien de auto waarin hij aan kwam geen gordels had en was ondergetekend met stift.. maar wij moesten toch naar ons volgende verblijf! Na een uur rijden op bergweggetjes waarbij het erg normaal is om in te halen in bochten op een tweerichtingsweg komen wij aan bij ons hotel. Het hotel heeft een zwembad met uitzicht op de zee😍. Wij hebben hier de rest van de dag lekker op een strandbedje gelegen. In de avond wilden wij naar een restaurantje aan het strand. De taxi heeft ons hier naar toe gebracht. Na het eten probeerden wij weer een taxi te bereiken.. tevergeefs. Er was verder niemand meer in de buurt om een taxi te regelen want het restaurant was al gesloten. Wij moesten dus een uur naar het hotel gaan lopen.. met de zaklamp van onze telefoon hebben wij ons kenbaar gemaakt aan andere wegbestuurders. Er was namelijk niet altijd een stoep.. en als deze er was zat er om de paar meter een groot gat in. Lopend langs zwerfhonden in het donker was natuurlijk ook niet erg prettig. Na 3 kwartier lopen kwam er een man die ons een transport heeft aangeboden naar het hotel 😁. Hier hebben wij op een privébedje op het dakterras nog gezellig een cocktail gedronken en zijn wij na deze chaotische dag lekker gaan slapen 😴😴. De wekker gaat namelijk weer om 5.00 aangezien we morgen met de boot dolfijnen gaan spotten 🐬😁.Read more