Sagrada Familia

September 16, 2019 in Spain ⋅ ☀️ 26 °C

Vandaag onze eerste dag beleeft in Barcelona. We begonnen met een verzameling om 5.00 uur op Schiphol. Na iedereen gedag zeggen gingen we inchecken en door de douane, vanuit daar hadden we eventje vrije tijd om rond te lopen. Om 6 uur moesten we bij de gate zijn. Vliegt ging goed en vrij voorspoedig. En ook nadat we geland hadden liep alles voorspoedig, dachten we. Koffers hadden we al snel, maar toen bleek onze bus kapot te zijn. In ons planningsboekje stond dat we om 10.15 uur in het klooster zouden zijn. Niet dus, het was ondertussen pas 11.25 tot we überhaupt een bus hadden naar het klooster konden. Ook daar waren weer wat problemen met het inchecken en duurde het nog even voordat we echt de kamers in konden. We hadden toen maar kot tijd om ons om te kleden in iets luchtigers want we moesten al snel door. We gingen gelijk op stap. Eerste stop supermarkt waar we onze lunch moesten halen, daarna liepen we naar een uitkijkpunt om daar onze lunch te eten. Maar die tocht naar de punt was me wat. Het was een super steile weg in de hitte. Helemaal bezweet kwamen we boven, maar een mooi uitzicht hadden we wel. Daarna liepen we verder naar beneden om vervolgens de metro te pakken naar het strand. Daar hadden we even vrije tijd totdat we zouden eten. Floor en ik besloten om bij een leuk terrasje te gaan zitten. Je kon daar echt op hele lekkere lounge stoelen zitten waar je echt helemaal op kon liggen. Daarna hebben we nog even op het strand gezeten. We gingen voor de eerste avond eten bij fresco, een grote afrader. Het was een soort saladebar, maar het eten was echt helemaal niet lekker, de sla was heel hard, de komkommer uitgedroogd, pizza super flauw en zelfs de frieten waren niet eens gaar! Na het eten moesten we lopend naar de Sagrada familia wat nog best wel een flink stuk was. Maar was wel erg indrukwekkend en heel mooi. Gelukkig hoefde we dat stuk niet te lopen en pakte de metro. Maar dat ging wel fout, 2 gasten waren namelijk niet optijd in de metro gestapt waardoor we nog even langer moesten wachten op het metro station. Voordat we nog bij het klooster aankwamen kwamen we nog even langs een supermarkt, waar iedereen erg zin kreeg in een ijsje. Terug bij het klooster ging iedereen sprinten om te kunnen douchen gelukkig hebben wij maar 9 meiden en 3 douches om te delen. Dat ging bij ons dus redelijk snel. We liggen nu nog even na te kletsen over vandaag. Morgen staat er al vroeg weer een lange en vermoeiende dag voor de boeg. We gaan morgen waarschijnlijk al meer lopen dan vandaag. En aangezien we vandaag al 23.622 stappen hebben gedaan ook we 18.3 km. Wordt dat erg zwaar dus maar snel slapen. Weltrusten!😘Read more