• Day 2

Kathedralen en fietstochten

September 17, 2019 in Spain ⋅ ⛅ 20 °C

Vandaag ging voor ons redelijk vroeg de wekker 7.30. Vanaf 8 uur konden we ontbijten en om 9.00 uur moesten we buiten staan en kon de dag van start gaan. We begonnen onze tocht naar het metro station waar we naar Catalonya zouden reizen. Daar is de las ramblas, een grote wandelpromenade waar straatartiesten (die wij overigens niet gezien hebben) en heel veel mensen allemaal spulletje te verkopen. Dus wat we als eerst in gedachte moesten houden was dat we de tassen in de gaten moesten houden, dit was the place to be om gerold te worden. Daar hebben we over gelopen en zijn vervolgens een wijkje ingegaan wat er erg middeleeuwse uit zou zien. Het zag er een beetje armoedig uit, maar had ook iets schattigs met de kleine smalle straatjes en alle was die buiten hangt. Deze tocht einde bij de kathedraal van Barcelona, hier startte onze speurtocht. We moesten allemaal vragen beantwoorden en de route vinden naar place del pi. Wat allemaal nog helemaal niet zo makkelijk was, maar gelukkig kwamen we er na 15 minuten achter dat c. niet cathedraal betekende maar carrer, straat dus. Toen we daar eenmaal achter waren ging alles vrij vlot. We hadden anderhalf uur maar met 50 minuten waren wij al klaar. En natuurlijk geen docent te bekennen nog dus we gingen maar naar de McDonalds om een macflurry te halen. En toen moesten we weer met z’n alle terug. Volgende stop was lunchen we gingen op een echte Spaanse markt eten halen. Tussen de nog levende krabben en de vis die op dat moment geslacht werd🤢. Maar we vonden een kraampje waar we lekkere belegde broodjes konden halen. We gingen het in een soort botanische tuin opeten bij een nu bibliotheek, maar dat was het verzorgingstehuis waar Gaudi gestorven is. Na de lunch hadden we een fietstocht die echt ontzettend leuk was. Het was even fijn om een break van het lopen te hebben. De tocht duurde in totaal 3 uur maar voelde echt niet zo. De regels zijn wel heel raar daar, we fietste half over de stoep en tussen andere mensen door. Dat Spaanse verkeer klopt van geen kant. Maar de tocht was erg leuk! We hebben hele mooie dingen gezien en zijn toch weer lekker bezig geweest. Door die fietstocht hebben we ook meer kilometers gedaan dan gisteren maar dat voelde totaal niet zo omdat het niet zo zwaar was als het lopen. Toen de hele groep weer bij elkaar was gingen we op pad om naar het restaurantje te gaan waar we gingen eten voor die avond. Weer een beetje hetzelfde als gisteren een soort saladebar. Hoe wel het eten wel iets beter was dan gisteren was het toch allemaal niet top. Ik heb er ook best wel last gehad van me buik door het eten. We mochten voordat we naar het jazzcafé gingen nog even een stop maken bij een supermarkt om de nodige boodschappen nog te halen. En het was dan ook nog eens een lidl. Was er een flapdrol die z’n pinpas op de band had gelegd dus die was onder de kassa als het ware gevallen waardoor we weer eens een half uur hebben zitten wachten, maar toch mochten we al wat eerder door naar het jazzcafé. Gelukkig was het deze keer wel lekker een beetje dichtbij. Van buiten zag en klonk het allemaal erg leuk uit, maar binnen viel het zwaar tegen. Wel ging meneer Hermans nog even spelen dus dat was wel nog even leuk. We waren wel erg laat thuis, dus duiken nu snel ons mandje in, morgen staat alweer voor de deur!Read more