Amsterdam, Houston, Lima ✈

August 6, 2019 in the Netherlands ⋅ ⛅ 21 °C

De dag waar ik al tijden naar heb uitgekeken, maar ook tegenop heb gekeken was aangebroken. Remko en ik vertrokken al vroeg naar Schiphol, gelukkig maar want het was erg druk. Eenmaal ingecheckt en de koffer weg gebracht was het tijd om afscheid te nemen en begon het avontuur voor mij echt.
    Eerst van Schiphol naar Houston, een vlucht van 10,5 uur. En wat duurde dat lang. Ik heb films gekeken, onder andere 5 feet apart en grown ups en gepraat met mn vliegtuig buurman die naar Mexico ging met zijn gezin. Toen we (Hannah, Charly en ik) eindelijk in Houston waren hebben we 2 uur in de rij gestaan bij de security. Onze vlucht van Houston naar Lima had ook een overstaptijd van 2 uur... Gelukkig kregen we een e-mail dat die vlucht een uur vertraging had, dus kwamen we gelukkig nog op tijd.
    De vlucht van Houston naar Lima duurde nog eens 6.5 uur. En ben weer een film gaan kijken, maar halverwege had ik toch maar besloten om te gaan slapen. Aangekomen in Lima was het daar al na 12 uur snachts dus in Nederland 7 uur in de ochtend (het tijdsverschil is -7). Weer moesten we door de douane, dit keer duurde het wel een stuk minder lang.
    Daarna werd ik opgehaald door een taxi chauffeur die mijn naam op een bordje had geschreven en was ik om half 2 bij het huis waar ik het komende half jaar verblijf. Midden in de nacht heb ik nog een hele rondleiding gekregen en uitleg over hoe alles een beetje werkt, maar ik wilde vooral gaan slapen.