• Day 130

Auzangate day 2

October 19, 2022 in Peru ⋅ ⛅ 9 °C

אזנגטה - יום שני

בוקר קריר אבל פחות משציפינו. ענווה ובן זוגה מחליטים שהם עוזבים אותנו וג'ימי מגיע לבקר ולאסוף אותם.
    ארוחת בוקר מפנקת של שני סוגי לחם, ריבה ומנטקייה, בננות מטוגנות, חביתות, שורש יוקה מטוגן וכמובן כל מגוון סוגי התה האפשריים (תחרות חשאית על תה (קנולה) קינמון).
    ההר שאתמול היה מכוסה לגמרי בעננים נגלה לפנינו מרשים וענק. יוצאים לדרך בעלייה מתונה עד הפאס הראשון. יום רגוע יחסית ירידות עליות וההליכה עוברת מהר. הקבוצה עוצרת ואני פוגשת תייר בריטי וממשיכה איתו קצת לפני הקבוצה. הוא מטייל לבד ונודד מטרק לטרק בלי לדעת כלכך לאן הוא מגיע כל פעם. סיפרתי לו קצת על האזנגטה ועל 7 הלגונות והוא מחליט לשנות כיוון ללכת לבדוק אותן. נפרדים לשלום ואני מחכה לקבוצה בבקתה קטנה שקרסה שמצאתי באמצע הדרך. ברגע של מזל משמיים אני מחליטה להסתובב קצת באזור הבקתה ואני רואה את הקבוצה הולכת מולי מהצד השני של הנהר. אופס.
    בהליכה מהירה חוברת אליהם ואנחנו ממשיכים לכיוון המחנה לילה.
    בדרך עוברים ליד שטח של אחת המשפחות העשירות ביותר באזור שחיה בצריף קטנטן ומתפרק באמצע שוםמקום אבל מחזיקה מעל 600 אלפקות! למי אכפת שפעם בשבוע רוכבים על סוס שלוש שעות לכפר הקרוב לקנות מצרכים..
    ארוחת צהריים של מוקפץ וציפס מול עדר האלפקות הענק ובזמן השנצ של אחרי תופסת אותנו סופת ברד וגשם. הכל נעשה לבן והמדריכים מחליטים שהגיע הזמן לזוז כי עוד הרבה לפנינו והגשם בא.
    לובשים פונצו ומתחילים בעלייה פסיכית אל עבר הפאס השני. הרוחות כמעט מעיפות אותנו מההר אבל אנחנו מגיעים למעלה מהר מאוד כי אי אפשר באמת לעצור באמצע. ירידה עד המחנה לילה השני שלנו 4700מ'.
    מתמקמים באוהלים, קצת קלפים והרבה סרטוני מופת ביוטיוב (חופר בורות, זה מעניין, אסי וגורי, חמור טבע, עינת שרוף נחנקת מבורקס) כל הקלאסיקות. ארוחת ערב מעולה ופלפלים חריפים עם גבינה שהפילו את כולנו. נזיפה בטבח וניסיון שידוך ביני לבין הטבח לאחר הפיוס.
    החלטה משותפת מפוקפקת ומהוססת מאוד שקמים בשלוש בלילה כדי להגיע לפני כל התיירים אל הר הצבעים. מקפלים את עצמנו ולאוהלים. זוהר ואני בשיחה קולחת על ספרים שקראנו ומאיר שלו וחכמת הבייגלה. חצי מהסרט טרזן ולישון.