Ditmarsken, vindmøller, Ribe

November 14, 2019 in Denmark ⋅ ⛅ 6 °C

Det er lavvande om morgenen i Elben, og da vores lille færge trækker lidt til siden, for at undgå en anden færge (der er trafik!), er vi lige ved at sidde fast i mudderet! Efter at have kørt lidt med skruen, kommer den fuldtlastede færge dog fri, og vi krydser i fin stil! Kører op gennem Ditmarsken, og ville ønske, at jeg kunne min historie, om oprør og kampe mellem konge og lokalbefolkningen, lidt bedre! I dag er det dog vindmøllerne man lægger mærke til. Der er virkelig mange på dette stykke af kysten, blandet med store gårde og flade marker. Igen et specielt og anderledes flot landskab.
    Ja, og så lige pludselig er vi ved Rudbøl og grænsen til Danmark! Vi kører ud til Højer sluse og går lidt ved diget. Kører ind til Ribe, og føler os pludselig rigtig på dansk grund igen. Men kan ikke lige finde et godt sted at holde. Campingpladser er lukket på denne årstid, og det var så nemt i Frankrig, også i byer, at finde et sted at overnatte! Vi ender ude på en bondegård, der tilbyder overnatning for campere.