Chambéry. Savoie. Col du Glandon

September 1, 2020 in France ⋅ ⛅ 7 °C

Vi startede igen i tåge, men skulle bare køre nogle få minutter, så var vi oppe i sol! Vi havde aftalt at mødes med Serge, som bor i “et lille hus” i landsbyen Les Deserts, og som var i Grønland for tre år siden med 60 terrænløbere! De var en uge i Narsarsuaq-området, hvor de løb en halv-marathon hver dag. Han laver den type rejser over hele verden, men har grundet Corona heller ikke været så meget omkring i år. Han bor i en rigtig Alpehytte (chalet), med en fantastisk udsigt, og vi fik kaffe og en hyggelig snak. Han kan berette om mange spændende ting. Har for år tilbage været på det franske landshold i skiskydning, og trænet dem efterfølgende. Og så er han vild med at fiske, har fryseren fyldt med fjeldørreder og sit eget fiskested, hvor han skal rappelle for at komme ned! Nå, men vi kørte videre til Chambery. Fik skaffet et sim-kort med 100 Gbyte data for 20 Euro og købt nogle vandrekort, og så kørte vi ellers af landevejen mod Modane. I landsbyen St. Etienne de Cuines drejede vi op mod Col du Glandon, og så kom Passepartout ud på sin første rigtige bjergetape! Vi har parkeret i passet (1.924 m.o.h.) for natten, og hvor er det skønt at være kommet over trægrænsen, efter at have sovet under trækroner hver aften siden Sønderborg! Ikke fordi der er noget galt med trækroner, men det er nu dejligt at være kommet rigtig op i bjergene igen!Read more