Lac de Serre-Poncon - Gap - Sigoyer

September 14, 2020 in France ⋅ ☀️ 22 °C

I dag forlod vi så Alperne, og kørte ned forbi Briancon og videre mod den store opdæmmede sø Lac de Serre-Poncon. Det er blevet rigtig Indian sommer her i Frankrig, så vi fik et par tip fra Pierre og Francoise, som vi er på vej op til, om hvor det er godt at bade fra, ved den store sø. Der er et væld af campingpladser langs med, men når man kommer med en lille autocamper, og bare skal være der nogle timer, kan den lille strand ved Baie de Chanteloube (i nærheden af Chorges) virkelig anbefales. Man skal bare køre helt til den sidste parkering for enden af vejen, så er der en lille stenstrand og græs og fyretræer til skygge. Vandet var dejligt klart, og nok en lille smule varmere end i Danmark, da vi badede i slutningen af august. Og nu her midt i september, var der ikke ret mange andre mennesker, så masser af plads! Jeg kan forestille mig, der er nogle flere i sommermånederne, sådan et sted. Det var en helt perfekt hviledag, nok bedre end tour de France-rytterne har det! Sidst på eftermiddagen kørte vi til Gap, gjorde lidt småindkøb, og så ellers op til vores venner Pierre og Francoise, i den lille landsby Sigoyer.Read more