• Day 35

Le Boreon. Søernes dag. Vandring

September 30, 2020 in France ⋅ ⛅ 8 °C

Det er den sidste dag i september måned, og vi har talt, at vi har haft 20 vandredage (21 med i dag) siden vi forlod Danmark d. 28. august. Det er dejligt at føle sig i form, at tanken om at skulle gå 1.000 (eller mere) højdemeter opad fra morgenstunden ikke virker uoverskueligt, men bare som en fin start på dagen... “At vandre er menneskets oprindelige bestemmelse...”
    Vi nyder skovens kølighed og ro ad stien op mod Col de Salese. Derfra videre mod Col de Fremamorte gennem sten og med spredte grantræer som eneste vegetation. I passet, hvor vi kigger ned i Italien, beslutter vi lige at tage de sidste 130 højdemeter op til toppen (Cime de Fremamorte 2.731 m). Det sidste stykke er stejlt, og lige før toppen ser jeg et hoved med gevir rage op foran mig. Først tror jeg det er en chamois, men den bliver så roligt liggende, og det er en meget ung stenbuk - meget sød og med et meget lille gevir! Stenbukkene flygter ikke som chamoiserne. De er altid meget rolige og overlegne i deres bevægelser, når de flytter sig! På vej ned forlader vi stien (men finder en lille umarkeret sti), ned mellem en masse små søer. Det er et flot og vildt, stenet landskab, og sjovt når landskabet er til, at man bare kan finde sin egen vej at gå.
    Så vi er stadig i le Boreon. Det er en lille perle, vi har fundet en dejlig skov-parkering og måske får vi en dag mere uden regn!

Se rutebeskrivelse på Wikiloc: https://da.wikiloc.com/vandring-spor/vacherie-d…