• Day 58

Saint-Nazaire. Vannes

October 23, 2020 in France ⋅ ☁️ 14 °C

Der er et magisk lys, da vi kører afsted denne morgen. Køerne står i grupper i dug til knæene på de små græsenge mellem kanalerne og venter på at solen skal varme tågen væk. Fiskenettene hænger ud over de samme spejlblanke kanaler. Vi fortsætter lidt i sporet af Jackys rejse mod Grønland for godt 40 år siden, da vi kører mod havnebyen Saint-Nazaire. Her sejlede de til med Vieux Copain fra øen l’Ile d’Yeu, og lå i havnen i en lille måneds tid, for at gøre de sidste ting færdige på båden. Så vi kører over den store bro ved Saint-Nazaire, som krydser floden la Loire, og ned til havneområdet og parkerer, hvor vi så går en tur mellem havnebassiner, sluser, værft og industri. Der er godt gang i havnen her, og store både der sejler ind og ud og op af floden mod Nantes, som ligger længere inde i land. Vi kører så videre op i Bretagne, mod byen Vannes, hvor vi parkerer lidt udenfor ved en lille landsby. Så må vi se, hvad vi finder på i morgen...Read more