• Day 7

Haute-Tarentaise. Vandring

August 31, 2021 in France ⋅ ☀️ 20 °C

Vi har gået en meget flot og varieret vandretur i dag, og ligesom sidste år, bliver det virkelig svært at vælge en favorittur, for hver dag overrasker med nye udsigter og indtryk. I morges kørte vi op til den lille Hameau (som er en samling af huse, men mindre end en landsby) La Savonne ved Sainte-Foy-Tarentaise. Det var den stejleste og smalleste vej endnu på denne tur, og Passepartout levede smukt op til sit navn! Vi gik så en rundtur op til et pas (Col de Montseti) og søen Lac Noir, men både på vej op og ned, gik vi gennem det fineste sæterlandskab, med virkelig mange gamle huse. Nogle lå i ruiner, men flere var blevet restaureret og beboet. Det sidste stykke af turen gik langs en gammel nedlagt kanal i den øverste del af tynd skov. Her var der sol, varmt og et mylder af græshopper, guldsmede og sommerfugle.

Se ruten på Wikiloc: https://da.wikiloc.com/vandring-spor/vallon-de-…

Det ser ud til på vejrudsigten, at vi får to dage mere med godt vejr, inden der er et uvejr på vej. Så dem har vi besluttet at tilbringe her i Haute-Tarentaise, inden vi så lige skal nå over passet Col de l’Iseran til Bonneval og Haute-Maurienne dalen, hvor vi så må vente på bedre vejr igen.