• Day 60

Van hotspot naar hotpot

September 8, 2015 in China ⋅ 🌙 21 °C

The Summer Palace ligt ten noordwesten van de Verboden Stad en is - zoals de naam doet vermoeden - het zomerverblijf van de keizerlijke familie. Het complex (al het keizerlijke is groots opgezet) bestaat uit verschillende tempels en verblijven rond een meer. Het meer is destijds door 100.000 man uitgediept en vergroot. De hoofdtempel staat op een hoge heuvel aan het meer en heeft dus aan de ene kant een uitzicht op de stad en aan de andere kant uitzicht op het meer en het groen er omheen. Een bijzonderheid is het complete theater ter vermaak van de familie. Maar ook de drakenboten die als veerpondjes over het meer varen dragen bij aan de bijzondere sfeer. Het zou zo een attractie in de Efteling kunnen zijn ;) Het avondeten is wederom een avontuur. Op een terras bestellen we een met kolen gestookte koperen ketel met bouillon erin. Op de gok wijzen we wat vlees, groenten en sausjes aan. Geen gebruiksaanwijzing; gewoon aanklooien. Heerlijk :)Read more