Tiger Leaping Gorge (the way up)

October 1, 2015 in China ⋅ ⛅ 17 °C

Soms weet je niet zeker of omschrijvingen kloppen. Is de hike zwaar of wel te doen!? Is het uitzicht de moeite waard of niet!? Ervaringen kunnen nogal subjectief zijn. Als we om 08:20 in de bus stappen zijn we vol verwachting en goede moed. We zijn na 2 uur rijden bij het dorp waar de hike begint. We gaan snel van start. Het begin van de trail blijkt 'under construction', dus we volgen de omleiding. Terwijl we steil de bergwand op worden gestuurd, kunnen we het oorspronkelijke pad zien liggen - ver onder ons. Waar we volgens de beschrijving normaal 1,5 uur over zouden moeten doen, kost ons dankzij de steile omweg 3 uur. We dalen af naar het Naxi Family Guest House voor de lunch. Daar komen we in de schaduw een beetje bij. Alles is doorweekt van het zweet. Na de lunch trekken we schoenen strak voor wat het zware stuk zou moeten worden: 28 haarspeldbochten de bergwand op! Gelukkig komt een wolk ons ten hulp en is het redelijk te doen. Onderweg is het uitzicht wel aardig, maar wordt gedomineerd door wegwerkzaamheden aan de overkant van de kloof (inclusief dynamiet explosies). Na alle bochten zijn we bij de top en gaan we de bergwand om... Daar valt het kwartje over de fantastische uitzichten! Een spectaculair bergmassief doemt op en overtreft al onze verwachtingen. Sneeuw op de top, prachtige wolkformaties er overheen, allemaal prachtig uitgelicht door de zon. Als we bijna bij ons 'halfway' hostel zijn, begint het te regenen. Dit koelt heerlijk af, maar levert daarnaast een onwaarschijnlijk mooie dubbele regenboog op over de volle lengte van de kloof. We eten - zoals bijna altijd - heerlijk en duiken snel ons bed in. Morgen vroeg op voor deel 2!Read more