• Day 87

Hong Kong Museum of History

October 5, 2015 in Hong Kong ⋅ 🌧 26 °C

Het eerste punt op onze agenda voor de maandagochtend is het aanvragen van ons nieuwe visum voor China. Gister hebben we al de benodigde lokale informatie ingewonnen, dus het is een kwestie van het aanleveren van het papierwerk, de pasfoto's en - uiteraard - de cash. Hier blijkt de procedure eenvoudiger, maar niemand garandeert iets :) We zien het wel weer. Daarna lunchen we geheel in Britse style met scones met jam en clotted cream. Het weer is nog steeds niet al te best, dus in plaats van de stad verder te verkennen door rond te lopen, besluiten we het historisch museum in te duiken. Het blijkt een zeer informatief en vermakelijk museum. Hong Kong heeft nog niet ons hart gestolen, maar het museum heeft ons een beter beeld van de stad gegeven. Het weer zal morgen weer iets beter worden. We zullen zien of Hong Kong ons morgen een warm gevoel gaat geven. Het uitzicht op Hong Kong Island is al beter als het niet regent ;)Read more