• Day 95

Groen licht voor Tibet

October 13, 2015 in China ⋅ 🌙 17 °C

Ons plan om over land naar Nepal te reizen is onmogelijk gebleken, nu het gebied rond de grens - nog steeds - in puin ligt. Na wat wikken en wegen hebben we besloten om nog wel naar Tibet te gaan, maar het schema aan te passen. We kaarten alles af met het travel agency en vieren dit met een heerlijke bagel en wederom een prettige wandeling door the French Concession :) De stad viert het met ons mee met een straat vol vrolijke lichtjes. We vertrekken op 26 oktober met de Himalaya Express naar Lhasa en nu kunnen we dus ook het schema tot dan gaan inkleuren. Het lijkt erop dat de dagen in Shanghai onze batterijtjes weer heeft opgeladen. We moeten dan ook onze reisrust beteugelen als we de opties bestuderen. Na ons maaltje dumplings gaan we op zoek naar de 'fake market'. Alle koopwaar is daar, zeg maar: 'Same same, but different' Omdat we over twee weekjes de Himalaya in gaan, oefent Gordon zijn afdingen-skills en wandelt hij weg met een 'Canada Goose'-jas voor net iets meer dan EUR 40,- :) Geen slechte investering...Read more