'We hebben er trek in'

November 21, 2015 in Nepal ⋅ 🌙 18 °C

Bij het krieken van de dag staan we naast ons bed. 06:10 vertrekken we richting busstation. De bus vertrekt stipt 6 minuten te laat. We nemen dit keer een 'local' bus met als gevolg dat deze al snel rammend vol staat. Gelukkig doen we er een uur korter over dan voorspeld was, dus gaan we niet eerst lunchen en vertrekken we meteen. Rond 12:30 uur zijn we al in Khudi en besluiten we wat te gaan lunchen. Op een idyllisch plekje kunnen we even bijkomen van ons eerste stuk. Altijd weer even wennen aan lopen met een rugzak. Na de lunch zijn we al snel in Bhulbhule - onze tweede stop-optie - maar Krishna ('call me Chris') stelt voor om nog een uur door te lopen. Het is nog vroeg en op die manier snoepen we weer een uur af van de route van morgen. We gaan akkoord, maar het is wel het zwaarste stuk. Het is behoorlijk warm en het vroege opstaan en de rugzak beginnen zwaar mee te tellen. Uiteindelijk zijn we rond 15:30 uur bij een guesthouse. Mag geen naam hebben, maar de prijs is navenant (EUR 2,00 voor een tweepersoonskamer). Het opfrissen doen we in de 'shower' met een emmer warm water en een maatbeker; rudimentair, maar prima. Na het avondeten drinken we nog een kop thee met op de achtergrond een televisie die elke drie minuten uitvalt - heel pittoresk ;) Vroeg naar bed!Read more