• Day 139

Dag 6

November 26, 2015 in Nepal ⋅ ⛅ 29 °C

Al voor dat de wekker gaat zijn we wakker. We voelen ons goed en dat komt mooi uit want vandaag wordt een pittig dagje. We pakken de high trail vanaf Lower Pisang (3200 meter), welke na een klein uurtje warmlopen overgaat in twee uur lang haarspeldbochten omhoog. Dat blijkt absoluut de moeite waard. Vanaf het hoge pad hebben we de hele dag de meest spectaculaire uitzichten. Na vier uur lopen gaan we lunchen in Ngawal. We worden tijdens de lunch in de gaten gehouden door een bedelende koe ;) Met een goed gevulde maag volgt een stevige 'afdaling', want eerst moeten we nog even langs het hoogste punt van de dag op 3780 meter. Daar zien we van heel dichtbij de adelaars zweven op de thermiek; heel cool. Het pad loopt dan nagenoeg alleen maar naar beneden. Dat is weer een heel andere belasting op de benen. Als we na drie uur dalen aankomen bij Manang (eindpunt op 3540 meter) zijn we gesloopt. Na een hete douche genieten we nog even van de indrukwekkende zonsondergang. Jesse en Odille blijken ook in ons hotel slapen, waarmee we gezellig yakburgers eten. Na de gebruikelijke twee thermosflessen thee liggen we - eveneens gebruikelijk - rond 21:00 uur in de slaapzak; moe maar zeer voldaan...Read more