Terug in Pokhara

December 3, 2015 in Nepal ⋅ ☀️ 13 °C

Het vliegveld van Jomsom ligt direct achter ons hotel. We zijn binnen een minuut in de 'vertrekhal'. Uiteraard zijn we precies om 07:00 uur aanwezig omdat ons dat verteld is. De vlucht staat gepland om 08:00 uur, maar al snel horen we dat vanwege mist in Pokhara de vlucht vertraging zal hebben. We nemen een bakkie koffie en wachten rustig af. Zodra het vliegtuig vertrekt horen we een toeter gaan; dat is het signaal dat 17 minuten later het vliegtuig zal aankomen. Het is uiteindelijk na 09:30 uur als het vliegtuig landt. De bagage is dan inmiddels gewogen en wij zijn dan persoonlijk 'gecheckt'. Je zou met gemak onder een valse naam een olifant kunnen meesmokkelen. Binnen vijf minuten nadat we aan boord gaan, scheren we al langs de bergwand. Het is een korte vlucht, maar het uitzicht is fantastisch. Wederom vijf minuten na de landing staan we met onze rugzakken buiten het hek. Het is heerlijk warm! We lopen naar ons vertrouwde hotel met onze trekking-vrienden Jesse, Odiel, Mike en Nadia. In het hotel kunnen we eindelijk weer eens lekker douchen. We droppen de slaapzakken af waar we ze gehuurd hadden en gaan met z'n allen uitgebreid lunchen aan het meer. Terug in het hotel geven we de was af en lezen we wat op de kamer. Rond 19:00 uur lopen we gezamenlijk naar de Movie Garden voor The Matrix met een pizza. Gezellige afsluiting van de trekking.Read more