• Day 181

Pffff

January 7, 2016 in India ⋅ ☀️ 29 °C

Vol frisse moed stappen we vandaag weer in de trein. Het zal een goede 8 uur gaan duren. Bepakt en bezakt met fried rice, koekjes en water stappen we aan boord. Toevallig zitten we - net als tijdens de treinrit naar Khajuraho - weer naast hetzelfde Canadese stel (Liam en Orla) dus kletsen we verder over onze reizen. De vrouw van een Indiaas gezin dat ook in onze 'coupé' zit kletst ook honderd uit. Ze heeft alleen een zwaar Indiaas accent en dus is het erg vermoeiend om lang te kletsen. Gedurende de rit komen er regelmatig chai (thee) verkopers langs en kun je rijstmaaltijden kopen. Gelukkig maar, want de trein loopt gedurende de dag een vertraging op van ruim twee uur. We komen dan ook geradbraakt aan in Agra. In de Lonely Planet wordt gewaarschuwd voor de louche riksja bestuurders, maar het blijkt dat de 'fixed price' taxistand ook variabele prijzen hanteert. Zoals gebruikelijk is ook dit systeem goed bedoeld, maar corrupt. Eenmaal in het hotel nemen we een snel maal en dan duiken we onder de wol. Het was weer een echte reisdag...Read more