Zip-linen en yoga

January 20, 2016 in India ⋅ ☀️ 21 °C

Achter het fort is een zip-line parcours uitgezet met zes kabels. We hebben geboekt voor 11:00 uur, maar we hadden ook gewoon binnen kunnen lopen; volledig uitgestorven ;) Na het tekenen van de gebruikelijke aansprakelijkheids 'waivers' worden we in onze harnassen gehesen. De veiligheidsinstructies zijn kort maar helder. In no time zoeven we heen en weer vanaf fortmuur over de waterpartijen en tuinen van het fort. Tussen de 'vluchten' door vertelt de instructeur allerhande feitjes over het fort. Onder andere dat er een stukje uit de derde Batman film is opgenomen; tweede filmset, check :) Al met al heel leuk! Na een uurtje is het helaas alweer afgelopen. Als we een bakkie willen gaan doen lopen we iemand met yogamatjes onder z'n arm tegen het lijf. Het blijkt de yogaleraar van de Maharaja te zijn. Na een korte gratis meditatiesessie, besluiten we om later op de dag een yogasessie bij hem te boeken. De locatie van de yogasessie blijkt niets minder dan de officiële witte tempel van de Maharaja te zijn. Bij deze tempel ligt een prachtig aangelegde tuin met uitzicht op Jodhpur. Hier worden enkel koningen gecremeerd (gelukkig niet vandaag). In een afgelegen stukje van de tuin krijgen we de les. Voor Gordon de eerste keer en heeft daarom wat moeite met het stretchen ;) De yogi vindt het blijkbaar ook wel gezellig, want na de les zitten we al snel met z'n drieën op zijn motor op weg naar een dakterras voor een bakkie thee. Hij kwebbelt lekker weg over zijn lokale bekendheid, zijn vooraanstaande clientèle en zijn leven. Onze wegen scheiden uiteindelijk met een uitnodiging om de volgende keer dat we in Jodhpur zijn, bij hem te komen logeren. Wat een dag :)Read more