The blue lagoon

February 10, 2016 in India ⋅ ⛅ 28 °C

In ons restaurant ontmoeten we een Nederlands\Israëlisch koppel dat al vier jaar lang de wereld over reist door her en der te werken. Het mooie van het ontmoeten van andere reizigers is het enthousiasme dat anderen voor een land kunnen hebben. Het maakt onze bucket-list steeds langer en langer.
    We raken geïnspireerd door de verhalen over Nieuw-Zeeland en Australië... Misschien toch maar die kant op?
    We huren een scooter en rijden samen naar de andere kant van het eiland (Beach 7). Daar lunchen we met een kokosnoot; we drinken het water en eten het vruchtvlees. Vervolgens rijden we nog een stuk door het bos om uit te komen bij een kleine baai met helder turquoise water en wit poederig zand. Het decor voor dit stukje paradijs is een dik tropisch bos dat voor de nodige schaduw zorgt. Door de lokale bevolking wordt dit the blue lagoon genoemd. Sailant detail is dat hier zoutwaterkrokodillen zitten, een van de weinige diersoorten die mensen als prooi zien. Twee jaar geleden is er een snokelende toerist op het menu beland. Wij gaan dus niet al te diep het water in.
    Met een ondergaande zon als achtergrond tegen het tropische bos rijden we weer terug naar ons hotel. We verwennen onszelf met een mezze van vis, hummus, tsasiki, knoflook champignons, geroosterde groenten, rode biet salade en knoflook naanbrood bij het Full moon café. Wat een leven!