Lake Opua

March 21, 2016 in New Zealand ⋅ ☀️ 19 °C

De ochtend had niet mooier kunnen beginnen. We hebben het gordijn aan de zeekant open gelaten en om 07:30 uur worden we gewekt door een intens oranje lucht. De lucht en de wolken kleuren van blauw naar goudgeel naar roze naar oranje; als je het zou schilderen, zou niemand het een realistisch schilderij vinden :) Een kwartiertje later komt de zon over de horizon gekropen. Na het ontbijt rijden we naar Kaikoura. Door de ligging van dit schiereiland - een 800 mtr. 'drop off' van de oceaanvloer even uit de kust zorgt voor een opwaartse stroming vol voeding - is een ideale plek voor veel dieren om voedsel te vinden. Walvissen, dolfijnen, orca's, zeeleeuwen, alles komt er wel voor. We maken een wandeling langs het puntje van het schiereiland en eten daarna wat lokale delicatessen (Cray Fish en Scallops van de barbecue). Dan wordt het tijd om door te rijden. Het is een lange rit met uiteraard veel bochten. We stoppen onderweg alleen nog om te tanken en dolfijnen - die vrolijk salto's maken - te spotten. Rond 19:00 uur staan we op onze camp site: Lake Opua Camping Area (picknick area).Read more