Wine tasting

April 30, 2016 in Australia ⋅ ⛅ 18 °C

We zijn weer in Wine Country, dus moet er wijn geproefd worden :) Het is maar een half uurtje rijden en dan zijn we in het Hunter Valley wijngebied (165 wijnhuizen). Het zijn vooral kleine wijnboeren die hier zitten en we zien op de weg er naartoe dan ook een stuk minder grote percelen vol wijnranken. We rijden eerst naar de lokale 'VVV' om een wijnroute uit te stippelen. Verder willen we ook onze camper ergens stallen zodat we niet meer hoeven te rijden. Gelukkig is er een camping vlakbij waar in de buurt een shuttlebus stopt. Met deze shuttlebus kun je een groot aantal wijnhuizen bezoeken. Maar deze regio heeft meer culinaire hoogstandjes zoals: chocolade, bier en kaas. Als echte Kaaskoppen (1 Goudse en 1 Oud(e) Amsterdam) gaan we eerst kaasproeven. Dit kunnen we nog wel met de camper doen. De 'tour' langs de kaasmakerij is kort, maar wel aardig. De te proeven kaasjes zijn lekker - geen Hollands glorie, maar toch ;) Als er een roze verlengde Hummer limousine een lading 'Georgie Shore' dames op vrijgezellen-uitje afzet bij het nabijgelegen wijnhuis McGuigan, moeten we ook even die kant op om 'aapjes te kijken'. Eenmaal daar lokken de wijnen en staan we al snel toch te proeven. We moeten nu alles helaas nog wel uitspugen, maar we gaan weg met een heerlijke dessertwijn. Tijd om de camper te dumpen en serieus te gaan proeven. We zijn vervolgens ruim op tijd bij de halte van de shuttlebus, maar deze laat erg lang op zich wachten. We passen het plan aan: we lopen wel naar de dichtstbijzijnde wijngaard. Onderweg zien de de eerste (niet aangereden) kangoeroes in de velden hupsen. Bij wijnhuis Hanging Tree worden we weer vriendelijk onthaald en mogen we 7 wijnen proeven (en nu doorslikken :) ). We kopen een fles bubbels en lopen verder naar de buren: het wijnhuis Iron Gate. Alhoewel ze bijna sluiten mogen we toch komen proeven. Bijna een uur - en 8 wijnen - later verlaten we in licht kennelijke staat het proeflokaal met nog een heerlijke rode wijn. We wandelen terug naar de camper in het zonnetje omdat de lucht uiteindelijk toch opgeklaard is. Ook nu weer worden we nieuwsgierig bekeken door de skippies in het veld. Top dag.Read more