De bergen in

September 9, 2017 in Kenya ⋅ ☀️ 20 °C

We mogen vandaag uitslapen. Om 06.50 uur worden we gewekt voor onze opstartkoffie en -thee. Helaas geen olifanten vanochtend, maar wel een apenkop die zo nu en dan vanaf ons dakzeil naar beneden kijkt of we op zitten te letten. We sluiten de tent maar weer goed af als we gaan ontbijten. Het wordt een pittige rit naar Mount Kenya en jammer genoeg is het nagenoeg dezelfde weg als heen. Tijd om een beetje te doezelen en met James te kletsen. James is onze rijdende vraagbaak en zo leren we van alles: hoe de plaatsnamen die met 'Na' beginnen verwijzen naar plekken met water, waar zijn schoonfamilie woont (daar bij de heuvel aan de horizon), dat de politieopleiding 9 maanden duurt en dat er geen druiven verbouwd worden in Kenia (volgens ons het eerstvolgende gat in de markt). Tegen 13.30 uur zijn we in de lodge. Geheel volgens verwachting is de lunch heerlijk. De lodge is één groot viewing platform strategisch gelegen naast een drinkplaats. Alle kamers kijken uit op de poel en ze hebben zelfs een oud-Germaanse bunker van waaruit je met gemak een olifant kunt laten struikelen - zo dicht zit je op de dieren. However... het grote wild laat zich overdag niet echt zien en het blijft beperkt tot wat bavianen, vogels en 'water bucks'. Pas na het avondeten zien we in het licht van de 'flood lights' (lees: 1000 watt bouwlampen) wat wilde zwijnen scharrelen. We hebben ons verlanglijstje doorgegeven, zodat we gewekt worden zodra een van de dieren op het lijst zijn neus laat zien. We wachten af... en terwijl we afwachten kunnen we van de chocolade verrassing genieten die (let wel: nét) na het avondmaal op onze kamer op ons staat te wachten.Read more