Nakuru NP naar Masaai Mara

September 11, 2017 in Kenya ⋅ ⛅ 18 °C

De 'moeder van alle ritten' zal vandaag plaatsvinden. We moeten 07.15 uur vertrekken en rijden eindeloos richting de Masaai Mara. Na 12 uur houdt de weg op wegens werkzaamheden en begint het 'off road' deel van de trip. Ruim anderhalf uur schudden en rattelen over extreem stoffige wegen. Het is warm en de aankomst bij een resort bij de hoofdingang van het park geeft het eerste moment om even de benen te strekken en even wat te eten. We gaan nog heel even 20 minuten op een bedje bij het zwembad liggen om bij te komen, maar al snel vertrekken we weer. De laatste 75 kilometer wordt een 'game drive en route'. Het zal nog vierenhalf uur duren voordat we op de plaats van bestemming komen. De laatste traktatie voor ons kamp ruiken we eerder dan dat we het zien: in de Masai rivier liggen tientallen doden buffels en gnoe's in het water te rotten terwijl de gieren zich tegoed doen aan het rottende vlees - yummy. Gordon heeft het wel gehad na bijna 12 uur stuiteren en het is dan ook vroeg onder de wol.Read more