Maid (cafe) in Tokyo

October 17, 2018 in Japan ⋅ ⛅ 19 °C

Met nog alle indrukken van gister vers in het geheugen, gaan we vandaag eerst op zoek naar cultuur in plaats van knetterend roze neonlampen - dat komt later wel weer :) Bij Asakusa springen uit de metro en lopen we richting de Skytree, een enorme toren in Tokyo. Langs de rivier eten we in het Toerist Center ons ontbijt. De Japanse dame rent letterlijk door de zaak om ons te bedienen. Hier staat 'klantgerichtheid' op een niveau, waar Nederland nooit zal komen. Dan op naar de Senso-ji, een tempel, ouder dan Tokyo zelf! Michelle koopt een omikuji (paper fortune) om haar toekomst te checken. Valt mee ;) het is 'regular fortune'... Niet goed, niet slecht. We doen het er maar mee. Naast het tempelcomplex ligt een markt waar je naast allerlei toeristenprullaria ook weer allerlei lekkernijen kunt scoren. We lopen door een leuke winkelstraat (bijna geen toeristen) naar het Tokyo National museum. Op het plein voor het museum drinken we thee en chocomel met fruit op een terrasje. Dan is het museum aan de beurt. We nemen de highlight tour en in 2 uur gaan we door 3 millennia Japanse geschiedenis heen. Omdat we nog wat glazuur op onze tanden hebben wordt het weer tijd voor wat hysterie. Akihabara staat bekend om zijn warenhuizen vol Anime beeldjes, elektronica... en Maid cafe's! Bij @Home gaan we een alternatieve wereld in. Op 7 verdiepingen lopen er jonge dames in bontgekleurde french maid pakjes, Japanse mannen (voornamelijk), setjes (minder) en Japanse dames (minderheid), te vermaken. Veel glimlachen, hartjes, hyper vriendelijke aandacht en afgetopt met harde Japanse popmuziek. We komen ogen en oren te kort. Voor sommige Japanse mannen lijkt het iets te bijzonder. Een knaap zit in z'n eentje zijn verjaardag te vieren en lijkt heel gelukkig als hij met alle Maids op de foto mag. Affijn, onze hersenen zijn afgemat en we gaan weer naar de rust van onze hotelkamer.Read more