Lima city

September 12, 2019 in Peru ⋅ ⛅ 18 °C

Door het tijdsverschil zijn we toch wat vroeg wakker. We snoozen nog wat maar om half 8 zitten we aan het ontbijt. We kletsen wat met de buffetdame en scoren wat tips. Een van de tips is om met de express bus richting het oude centrum van Lima te reizen, dus dat doen we. Beetje opgepropt maar voortvarend rijden we naar het beoogde plein waar we onze wandelroute beginnen. Het leidt ons langs mooie oude regeringsgebouwen, kerken en het presidentieel paleis. Als we bij het paleis staan, komt net de militaire band vanuit het paleis het plein op gemarcheerd om daar een klein optreden te geven. We vervolgen onze tour en komen aan bij de deels gerenoveerde stadswallen. Vlakbij lunchen we. Drankje 'Inca Kola' had door de kleur net zo goed 'chemokuur' kunnen heten, maar goed, de lunch smaakt goed. Verderop bij het Franciscaner klooster doen we een rondleiding inclusief de catacomben met daarin de complete verzameling van duizenden botten en schedels - andere tijden zullen we maar zeggen. We vervolgen de tour via een enorme overdekte markt naar Lima's China town. Onze tour sluiten we af in het Pisco Museum, waar we een heerlijk cocktail nemen met de lokale brandewijn (Pisco) vergezeld van een paar tapas. De cocktail hakt erin, dus geen bus terug naar het hotel, maar fijn met de Uber. Alhoewel we vol in de spits zitten, zijn we snel bij het hotel. Na een 'herstelkoffie' en een uurtje chillen gaan we op pad voor het avondeten. Dichtbij het hotel, want ook vanavond gaat het niet laat worden :)Read more