We hebben er weer trekking

September 23, 2019 in Peru ⋅ ⛅ 19 °C

Omdat we willen aansterken voor de volgende trekking naar Machu Picchu, die we na lang wikken en wegen toch willen gaan doen, hebben we besloten een paar dagen rustig aan te doen. Na navraag te hebben gedaan bij verschillende tour operators, besluiten we voor kwaliteit te gaan in plaats van goedkoop. Salkantay trail, here we come! Het speurwerk naar de tourtjes leidt ons door de hele stad en tezamen met de wandelroute uit de Lonely Planet, zien we aardig wat van Cuzco. De binnenstad bestaat veelal uit kerken, smalle straatjes met keiweggetjes en daaraan gelegen restaurantjes en winkeltjes, (omgebouwde) kloosters en koloniale gebouwen, gebouwd op Inca fundamenten. Bijzonder om te zien hoe naadloos de Inca muren zijn opgetrokken - het staat er al eeuwen zonder het gebruik van mortel. Omdat de stad uitloopt tegen bergwanden op, levert het 's avonds een mooi gezicht op met alle lichtjes van de hoger gelegen delen van de stad. Alles onder het alzienend oog van een fel uitgelicht enorm wit beeld van Jesus. Het blijft een katholiek land.Read more