• Day 193

Sunset Beach - Paradies pur!

December 14, 2018 in Cambodia ⋅ 🌬 28 °C

The sunset beach on Koh Rong Samloem is really one of the best beaches we have ever been. It is absolutely great with crystal clear water, hammocks, great food and just a few people. We slept in a tent which was located 25 steps away from the beach...

A perfect day in paradise:
    - Wake up
    - Jump in the sea
    - Have breakfast at the beach
    - Go for Stand-Up Paddling
    - Relax in a hammock
    - go snorkeling and swimming
    - have dinner at the beach during the sunset
    - snorkeling with plankton in the night
    - Relax till the next morning

The only way to get there is by taking a ferry and then walking through the jungle for around 30 minutes or to pay a local who drop you there. On our way to the beach we joined a snorkeling tour and they dropped us there. The way back we walked through the jungle.
    At the beach there is electricity only between 8am - 10am and from 5pm till 10pm (sometimes a bit longer), no Wi-Fi, no water pipelines - a perfect place to relax!

Der Sunset Beach - ein sehr abgelegener Strand auf Koh Rong Samloem. Hier gibt es weder fließendes Wasser noch Internet oder gar dauerhaft Strom. Um hier hin zu kommen muss man entweder einen einheimischen bezahlen, oder man fährt mit einer öffentlichen Fähre auf die andere Seite der Insel und klettert danach durch den Dschungel auf die andere Seite der Insel. Wir hatten das Glück und konnten uns einem Schnorchelausflug anschließen und kamen so ziemlich günstig und komfortabel zu unserem Traumstrand, denn das Highlight der Tour sollte unser Strand sein und wir konnten dann einfach dort bleiben.

Aber was macht man hier eigentlich so den ganzen Tag?

- Aufstehen
    - Abendessen während des Sonnenuntergangs am Strand genießen
    - schnorcheln mit leuchtendem Plankton in der Nacht
    - schlafen bis zum Sonnenaufgang

Es war einfach nur mega cool und wir vermissen es jetzt schon wieder! Der einzige Fehler der letzten Tage: wir haben die GoPro vergessen und daher gibt es keine Bilder von auf und unter dem Wasser.