• Day 683

Goodbye Mackay! Hallo Tasmanien!

February 15, 2021 in Australia ⋅ ⛅ 17 °C

It is time for us to continue traveling and to leave the Mackay Region. We quit our jobs in the Haliday Bay and hopped on a plane to explore Tasmania.

It sounds very easy but it was complicated - first our return flight was cancelled and we needed to rebook, then we got up early to take the plane to Brisbane at 6am, but the plane was broken and the flight delayed. After waiting for more than 5 hours we were rebooked again and made it to Brisbane. Of course we missed our connecting flight in Brisbane as well so we got rebooked again. This time to an afternoon flight with Qantas. Good news: we finally made it to Tasmania, bad news: because of the time differences we arrived too late to pick up our rental car so we needed to take a uber to our motel and we have to return to the airport tomorrow to pick up our car. Tomorrow we can start exploring Tasmania then!

Es ist wieder an der Zeit in den Urlaubsmodus zu schalten. Wir haben unsere Jobs gekündigt und wollen jetzt Tasmanien entdecken.

Dafür sollte es heute Morgen per Flugzeug von Mackay über Brisbane bis nach Hobart gehen. Klingt einfach, ist es aber nicht. Vor zwei Tagen wurde bereits unser Rückflug ersatzlos gestrichen, weshalb wir ein erstes Mal umbuchen mussten. Heute waren wir pünktlich um 5 Uhr morgens am Flughafen in Mackay doch leider ist unser Flugzeug kaputt gegangen. Nach knapp sechs Stunden Wartezeit wurden wir schließlich auf einen anderen Flug nach Brisbane gebucht. Dort angekommen war es natürlich viel zu spät für unseren planmäßigen Weiterflug und da es auch kein anderen Flug von Virgin Australia mehr gab wurden wir erneut umgebucht. Am Ende ging es weiter mit Qantas, aber wir haben es bis nach Tasmanien. Leider sind wir nur zu spät angekommen um unseren Mietwagen abzuholen. Jetzt müssen wir hoffen, dass wir ihn morgen noch bekommen und dann das Abenteuer Tasmanien beginnen können.