• Day 10

Puerto Rico még mindig

January 30, 2015, North Atlantic Ocean ⋅ 🌙 -8 °C

Bár már a tengeren vagyunk megint-pihi nap-még egy kicsit San Juanról (is). Szokás szerint szkippeltük a pénzlehúzó MSC szervezte városnézést és saját szakállra beszálltunk egy 20 buckos 2 órásra, ezúttal a 4 órás esőerdő a sziget másik felén kimaradt.Nagyon érdekes volt jó légkondis buszban-kívül harsogó napsütés és kb 100 fok) jópofizó, de aranyos kétméteres guide-sofőrünk kommentjei kapcsán átfogó képet kaptunk a fővárosról.Láttuk azt a felhőkarcolót, ahonnan Ricky Martin nemzetközi karrierje indult, az amerikai President's sétányt, ahol az összes olyan elnök szobra megfogdosható, fotózkodható, aki valaha Puerto Ricon járt, még Obama is látható, viszont sosem volt itt Bush, Clinton, stb.Valószínűleg azért,mert a sziget az USA tagállama, kulturáltan néz ki, az árak is amerikai jellegűek.Az új San Juan Condado kerülete kifejezetten gyönyörű és ápolt, szép villákkal, parkokkal, lagúnákkal, elegáns szállodákkal.Útbaejtjük az 1634-ben épült San Cristobal erődöt, mely az Újvilágban a spanyol conquistadorok által épített legnagyobb erőd, belülről is megnézzük a Capitolium impozáns épületét, végül pedig a híres El Morro erődöt-kívülről. Közben csodás tengerparti sétányokon cammogunk kisbuszunkkal, hihetetlen karibkék Karibtengerrel és vad napsütéssel.Az old San Juan felderítését a Plaza Colónon kezdjük, tele kézműves sátrakkal, az eladók a helyszínen készítik portékáikat. Mindannyiunknak nagyon bejön ez a trópusi spanyol város, színes házaival (helyenként lerobbant, kubai jellegűek, rögtön ki is nézek néhányat felújításra), fel-alá hullámzó utcácskáival.Nagyon élő, nagyon vidám, nagyon érdekes, a 4 hajóóriás turistatömege csak úgy hömpölyög az utcákon élvezve az atmoszférát. A 4ombras kávézóban ugyan a kávé sajnos kimarad, de a wifi kódot kedvesen ideadják.Vissza szeretnénk ide jönni, ez egy klassz hely!
    Négy után indulunk, a hajó végén napozunk, fürdünk koktélt (Mojito) szürcsölgetve.Este kalózos színház, vacsi, aztán az egyik bárban Edittel és Bélával a roki tanításon szórakozunk, hihetetlen alakok vannak...Rá kell hajtanunk a koktélokra is, mert ránkrohad a bérlet, én egy MaiTai és B52 mellett kötök ki.A night life helyett jót durmolunk.Sajnos indulunk észak felé, Bahamákra és Miamiba, ami otthonról nem hangzik rosszul, de nekünk az út végét jelenti...