Manly beach

January 3, 2017 in Australia ⋅ ⛅ 23 °C

In 2003 had ik het meeste van deze stad al wel gezien en gedaan. 1 en 2 januari dan ook niet veel bijzonders gedaan. Al is het ook al leuk om gewoon door de stad te lopen. Vooral in de omgeving van de Circular Quay (het gebied bij de brug en het Opera house) is het altijd gezellig druk. Ook staan daar bijvoorbeeld altijd veel straatartiesten: zangers, een kerel die op 9 schaakborden tegelijkertijd kan spelen, balgoochelaars enz.

Nog wel een keer afgesproken met Leon en Remco. Ook in Sydney is de Irish pub erg gezellig!

3 januari was al weer mijn laatste volle dag in Australië. Morgen vlieg ik naar Santiago (Chili). In tegenstelling tot de afgelopen twee dagen, was het nu weer een stuk zonniger. Dus de ferry gepakt naar Manly beach. Naast Bondi beach het andere bekende strand van Sydney. Eerst een stukje gewandeld langs de mooie kustlijn. Ook staan hier nog veel overblijfselen uit WOII. Vanaf Manly probeerde men toen Sydney te beschermen.

Na een paar uur wandelen kwam ik op het grootste strand, Manly beach. Dat is een mooi breed en lang zandstrand. Dus erg relaxt om hier mijn laatste dag in Australië door te brengen.

Rond 17:30 weer de ferry terug gepakt. Vanaf de ferry heb je een geweldig uitzicht op de brug met het Opera house. Alleen hier voor is het al de moeite waard om naar Manly te varen.