Another country, Uruguay

January 23, 2017 in Uruguay ⋅ ⛅ 26 °C

Om 7:15 zat ik al op de boot vanaf Buenos Aires naar Montevideo. Vandaar dat ik ook een hotel dichtbij de haven had geboekt. Na 2 1/2 uur varen waren we in Montevideo, Uruguay. Dus weer een nieuw land.

Vanuit mijn hotel ben ik een paar minuten in La Cuidad Vieja, de oude stad. Dit is een leuk toeristisch gedeelte van Montevideo. Er zijn een aantal mooie pleinen te vinden, zoals Plaza Independencia, Plaza de la constitution en Plaza Zabala. Op het Plaza Independencia staat een standbeeld van José Artigas, een nationale (oorlogs)held. Zijn lichaam is begraven in een ruimte onder het standbeeld en wordt permanent 'bewaakt' door twee soldaten.

Daarnaast in Café Brasilero even een biertje gedronken (dit café uit 1877 is het oudste café van de stad). Ten slotte is het Mercado del Puerto wel leuk. Dit is een groot voormalig pakhuis dat omgebouwd is voor horeca, het staat vooral bekend om de vele BBQ tentjes.

Het was ook weer tijd voor een bezoek aan de kapper. In gebrekkig Spaans toch wel redelijk kunnen uitleggen wat de bedoeling was.