• Day 13

Dan 13 - Hubik- Chichen Itza- Valladolid

May 4, 2018 in Mexico ⋅ ⛅ 25 °C

Kakšen dan....vstanemo zgodaj, ob 7, zajtrk iz Oxxo in potem pri Coco Bongu čakamo na prevoz za izlet. Danes je čas za eno,izmed sedmih čudes sveta, Chichen Itzo. Vse jim deluje, čeprav sem izlet rezerviral pred našim odhodom, so me dejansko na letališču, ko smo prispeli pričakali z voucherjem in danes, brez da bi vmes kaj preverjal, prišli po nas. V kombi in na pot, smer proti Tulumu, ko nas na sredini Riviere Maya na bencinski črpalki prerazporedijo v avtobuse. Vozimo dobro uro in prvi postanek je Hubik cenote, želel sem si Ik-Kil Cenote, ampak tudi ta je bila za videt in doživet. Prehitimo gnečo in smo med prvimi, ki skočimo v osvežujočo hladno vodo in ko se že posušimo, se komaj začnejo vrste. Mi medtem že naročimo Piño Colado, si ogledamo “muzej”, jaz bi rekel bolj prodajalno tequile in gremo na kosilo. Naprej v Chichen Itzo.

Prihod na parkirišče pred vhodom in skorajda nepregledno veliko avtov in avtobusov. Preden gremo naprej, nam dajo še vodo in dežnik in hitro je jasno zakaj. Vroče, da stojiš na mestu in se “topiš”. Ko spet plačam dovoljenje za snemanje (45 pesotov), kot povsod prej že, vstopimo. Po potki, ki vodi do glavnega oziroma do središča, kjer je osrednja piramida, so brez prekinitve postavljene stojnice, kjer se prodaja vse od srebra, lesa, tekstila...”only one dollar”, “best price today”....in to je praktično znotraj ob vse poteh, po katerih te vodi pot ogleda ruševin. Chichen Itza naj bi skupno pokrivala površino 12 km2, baje še danes s pomočjo satelitov iščejo morebitne ostanke še česa in skupno je tukaj preko 600 objektov, mi oziroma večina si pogleda nekje okoli 5-7 stavb povprečno na obisk. Ogromna zadeva. In ja, videti to v živo je impresivno in res je doživetje. Na spomladanski in zimski solsticij, samo dvakrat na leto je baje tukaj preko 20.000 ljudi naenkrat, saj naj bi se videlo ob premikanju zemlje ravno,na ta dva datuma, senco, kako iz vrha piramida po stopnicah leze kača in se potem, ko se enakonočje konča, vrne po stopnicah nazaj na vrh piramide. Dvakrat na leto je to možno samo videti, sicer pa se jim za turiste tudi druge dni ni potrebno bati.

Ogledamo si poleg glavne piramide še majansko igrišče, tempelj, in še kar nekaj zgradb, stebrov, ostankov nekdanje civilizacije. Prevroče je, pa tudi premalo časa je bilo, da bi si ogledali čisto vse, kar bi lahko. Pred odhodom se ohladimo v senci in na poti nazaj, se ustavimo še v središču mesta Valladolid. Simpatični park, kolonialna arhitektura, v bistvu zelo spominja vse skupaj na park v Méridi. Koruza v parku in malo si pogledamo še plesalce, ki v parku plešejo in imajo svoj nastop. Simpatično doživetje in res je Mehika zelo barvita, vsepovsod žive barve, tudi tukaj ni drugače.

Ko smo ponovno na avtobusu, se začnemo vračati nazaj, dobro uro in pol vožnje še nas čaka in vodič se zahvali, da smo točni, da smo izbral njih in potegne ven 2 litra tequile, ki jo stočijo po busu. En deli limete in sol, drugi toči, doze pa točijo po dober deci praktično. “You’re a big guy, you need a big shot” je logična razlaga glavnega “ natakarja”, in zatem, ko še razdelijo čips, potegne ven še eno steklenico tequile....”yeah, we have twins!!!”....pol busa se rahlo napije od tequile in začne se skandiranje “musica,musica...”, ko še stoči par litrov piva med nas...tequila in pivo...krasno :)

Simpatični izlet in druženje končamo, ko se začne razvažanje po vseh hotelih in resortih od koder smo prišli skupaj na ta izlet. Ob 8.10 smo začeli, nazaj v našem hotelu smo bili ob 22.00 cca, pred tem pa smo po poti si kar kupili par kosov pizze in jih pojedli ob bazenu. Punci sta se seveda še kopali. Poln dan, vožnja je edina stvar, ki je je morda bilo preveč, ampak tako pač je, razdalje so kakšne so. Res pa je, da na nobenem iz,etu do zdaj, še niso tako poskrbeli za nas :) 4litre tequile, nekaj litrov piva, dali so nam zajtrk, malico, vodo, kosilo, dežnike za sonce, repelent za komarje....ni da ni :)

In ko smo se mi odpravljali spat, je pri Coco Bongotu bila vrsta 300 metrov dolga, za vstop in zabavo. Noči trajajo tukaj do 3 oz 4 zjutraj najmanj...party mesto :).....lahko noč....jutri imamo prost dan....samo za počitek in uživanje, naše potovanje je skoraj pri koncu.....