• Day 10

Terceira

July 4, 2022 in Portugal ⋅ ⛅ 20 °C

Današnji dan pa je čas za potep po otoku. Paolo nas ob 11 uri kot smo bil zmenjeni že čaka pred hišo in dan si vzame samo za nas. Človek se je rodil v Johanesburgu, živel v Ameriki, starša oba iz Azorov in zdaj je tudi on tukaj. Super govori angleško, o otoku in Azorih izvemo ogromno.

Za začetek nas popelje skozi Praia da Vitoria, nam pove več o mestu in potem takoj na razgledno točko z Marijo (spet), ki gleda na mesto. Veseli, da nam ne bo treba hodit gor. Naprej nas vodi po obali, kjer nam pokaže mnogo ostankov lave, ki sedaj tvorijo obalo otoka. Razgledi so lepi, čeri, prepadi in okoli samo ocean. Vidimo Lajes, izvemo, da imajo tukaj tudi vojaško bazo za zaveznike, vidimo krasne pečine pri vasici Agualva, naravne bazene v Quatro Ribeiras in skozi gozd nas popelje še do skrajnega zahodnega dela otoka, Serreta, spet lepi razgledi, ampak ne preblizu roba stopat :)

Pogledamo še naravne bazene Biscoitos, ki sicer izgledajo mamljivo, ampak voda je mrzla, pa ko vidim naplavljene Portuglaske ladjice (Portugese man o war), meduze, ki ima v ožigalkah močan toksin, ki lahko nenazadnje tudi ubije človeka, te mine veselje po kopanju. Telo imajo veliko med 9-35 cm, lovke pa med 15 do lahko tudi kar 50 m. Ni hec.

Skupaj s Paolom gremo na kosilo v domačo gostilno v vasici Biscoitos, porcije ogromne, jemo lokalne ribe in meso, porcija med 10-13 Eur. Ni pretirano, res ne.

Pot nadaljujemo proti Algar do Carvão (Jama premoga), ki je starodavna lava cev ali vulkanski vrelec, ki se nahaja v osrednjem delu otoka Terceira. Algar je 45 metrov navpičnega prehoda v notranjost, ki doseže klančino ruševin in gramoza. Od tu je še en spust do čistih voda notranjega bazena, približno 90 metrov od gladke površine. Bazen je podprt z deževnico in lahko doseže globino 15 metrov (49 čevljev) ali postane suh v poletnih mesecih, zaradi malo ali brez padavin. Sama jama je izjemna in videti to v živo, se zaveš, kako majhni smo proti moči narave. Res noro.

Naprej se postanek ob Furnas de Exnorfe. Prosta pot okoli polja, ki obsega več izhodov agresivnih vulkanskih plinov, pri različnih temperaturah, nekatere precej visoke (približno 95 °C na površini in približno 130 °C na globini pol metra). Lepo se kadi iz zemljice in voha žveplo. Je pa za videt. Na koncu dneva pa še eden najlepših razgledov, Serra do Cume.

Razgledne točke Serra do Cume se nahajajo na vrhu Serra do Cume. Dejansko so to pogledi na najlepšo pokrajino na otoku. Na eni strani, na 542 metrih nadmorske višine , zaliv in mesto Praia da Vitória skupaj z ravnino Lajes in letalsko bazo Lajes ter na druga stran, druga, 545 metrov nad morjem, velika ravnica v notranjosti otoka, s svojimi značilnimi "cerrados", ločenimi z zidovi iz vulkanskega kamna in hortenzij. Temu pravijo tudi “puzzles” ali “naravna patchwork oddeja”. Res lepo.

Tukaj je res vsak otok zgodba zase in kot je Paolo rekel, da domačini pravijo, da so Azori 8 otokov in 1 zabaviščni park. Terceira naj bi bila “zabaviščni park”, zaradi veselja domačinov do zabav, bikoborb, borb s kravami in še se najde. Je posebno.

Jutri še izlet z lokalnim avtobusom do mesta Angra do Heroismo, Unesco dediščina in glavno mesto Terceire.