• Day 14

Furnas - Vila Franca do Campo

July 8, 2022 in Portugal ⋅ ⛅ 19 °C

Kar letijo ti dnevi in verjetno bolj kot gre h koncu, bolj si bomo želeli spet domače postelje in tudi Isa nas verjetno že pogreša. Današnji dan je bil dolg in naporen, ampak spet smo odkljukali kar nekaj zadev. Danes je bila na vrsti dolina Furnas. Prvo si dolino pogledamo iz razgledne točke, z jezerom Furnas, kasneje še skočimo pogledati na Furnas golf igrišče, kakšne so cene green feejev in potem končno pridemo v Furnas.

Dolina Furnas je središče edinstvene geotermalne dejavnosti São Miguela. Tukaj smo obiskali dve aktivni vulkanski mesti, videli vrele kaldeire v akciji. Furnas je najstarejša turistična destinacija na Azorih. Dolina Furnas je pravzaprav krater, ostanek davno ugaslega vulkana. Obiskovalci prihajajo sem že stoletja, ko jih mikajo mineralna voda in termalni bazeni, za katere menijo, da pomagajo pri zdravljenju različnih zdravstvenih terapij. Furnas ima na stotine naravnih izvirov in potokov in dejansko jim termalna voda teče iz pip kar po mestu. Ima tako malo kiselkast okus. Domačini so jo poimenovali 'água azeda', kar v grobem pomeni "kisla voda". Vsak ima drugačen okus in verjamejo, da ima svoje zdravilne lastnosti. Najdel, če koga zanima :)

Água Azeda do Rebentão: Hladen, nakisan izvir s temperaturo 15,6 °C/60 °F. Po ljudskem zdravilstvu ta voda zdravi prhljaj in lajša prebavo

Água Azeda: To je ena izmed najbolj znanih izvirskih voda Furnas in ni prepoznavna le po kislem okusu, ampak tudi po modrih in belih ploščicah za njo; ima temperaturo 15,9 °C/60,6ºF in kisel pH

Železna voda: termalni vrelec s temperaturo 34,4°C/94°F in kislim pH, ki ga prebivalstvo uporablja v terapevtske namene, kot je zdravljenje alergij

Água Santa: izvir s temperaturo 95,5 °C/203 °F, visoko bazičen pH; pomešan z medom, cimetom in malo ruma daje odličen sirup za prehlad, laringitis in faringitis

Água do Caldeirão: Vroč vrelec s temperaturo 75,1 °C/167 °F, rahlo gaziran. Po ljudski medicini je ta voda, pomešana z medom, učinkovita pri zdravljenju kašlja in prehlada, tudi oslovskega kašlja.

Água do Padre José: Nahaja se v Chalet da Tia Mercês, s temperaturo 55,4 °C/132ºF, ta voda pomirja in zdravi "deskarje", primerna pa je tudi za zdravljenje holesterola

Água da Morangueira: Rahlo nakisana vroča izvirska voda pri 41,2 °C/106ºF, ki se nahaja na Avenida Dr. Manuel de Arriaga in je indicirana za zdravljenje bolezni jeter in ledvic

Água Dr. Bruno: Izvir s temperaturo 20,4 °C/69ºF, ki se nahaja na Rua Margarida Eugenia Moniz Oliveira, naj bi bil učinkovit proti napenjanju in naj bi ustavljal krvavitve

Água Glória Patri: To znamko vode boste verjetno videli v supermarketu ali celo v lokalnih restavracijah. Izvir izvira pri temperaturi 17,5°C/63,5°F, z nevtralnim pH.

Furnas je torej središče geotermalne dejavnosti otoka. Tu sta dve aktivni vulkanski mesti, kjer kaldere brbotajo in vrejo, fumarole pare in termalni bazeni so naravno ogreti na temperaturo kopeli. Furnas pa je znan tudi po svojem cozidu, tradicionalni portugalski enolončnici, ki jo kuhajo pod zemljo, za kuhanje pa uporabljajo geotermalno toploto. V bistvu je zelo podoben princip, kot ga poznamo od doma ali še bolj iz Hrvaške, “peka”, s tem da tukaj pač toplota vulkana oddela svoje. Jed poizkusimo v znani opciji, restavraciji Tonys. Dolgoletna tradicija med domačini je ta priljubljena jed. Jed je sestavljena iz skrbno zloženega lonca svinjine, govedine, piščanca, klobas, krompirja, korenja, zelja in ohrovta, ki se počasi kuha v zemlji približno 6 ur. Odkrito, je dobro, nič nismo čutili vonja ali pridiha žvepla, ni pa za “dol past”. Za poskusiti pa je.

Ko smo se torej nadihali žvepla iz kaldeir in probali tradicionalne jedi, smo še morali na toplo kopel. Terra Nostra park se zapira ob 16.30, zato gremo v Poças da Dona Beija. To je majhen park s šestimi bazeni z različnimi temperaturami (in bonus: ti bazeni so odprti do 23. ure!) Vstopnina 8 Eur na glavo, in uživanje v termalni vodi z 39 stopinj celzija.

Pregreti se odpeljemo naprej in na poti pred Ponta Delgado obiščemo še Vila Franca do Campo, mestece, ki je bilo prej glavno mesto São Miguela. Ogledamo si tudi Ermida de Nossa Senhora da Paz, bela kapelo na vrhu hriba s panoramskim razgledom na mesto. Malo se sprehodimo skozi praktično prazno mesto in se vrnemo nazaj v Ponta Delgado. Večerja je kar “street food” danes. Mesto pa slavi, cel vikend imajo zabavo. In ne kar neko. Festival Svetega Duha". Ta festival je zakoreninjen v srednjeveški tradiciji in običajno poteka na vseh otokih od maja do septembra. Praznovanje privabi na tisoče ljudi in vključuje živahne parade in velike pogostitve. V skladu s tradicijo juho in kruh delijo slavljencem po povorki. Danes se je začelo in bo trajalo cel vikend.

Dan je bil dolg, jutri nas čaka Gruta do Carvão in od vremena odvisno, kakšen slikovit pohod po tej prečudoviti naravi.