• Day 21

Čtvrtek 3

July 12, 2018 in France ⋅ 🌧 10 °C

Počasí: polojasno, krátce sprchlo (předpověď byla horší)

Hned ráno jsme řešili, kam dnes vlastně půjdeme. Předpověď počasí nebyla příznivá a čekala nás těžká etapa plus další 3 dny také nelehké. Nabízela se varianta obejít těžké úseky jinou 3-denní trasou, ale museli bychom se vrátit na předchozí chatu, čímž bychom ztratili den. Letos je prý abnormálně hodně sněhu a ostatní turisté i personál se shodovali, že bez kompletního vybavení (cepín, mačky) je cesta nebezpečná. My nemáme cepíny, ale nechtělo se nám vracet. K rozhodnutí pokračovat dál pomohlo, že nám chatař prodal fungl nový cepín, který mu zase prodal jiný turista. Nelitovali jsme, cesta byla téměř celá po sněhu a vedla kolem několika nádherných ledovcových jezer. Nejtěžší byl sestup k chatě, kdy jsme nemohli trefit cestu a stále nazouvali a sundávali mačky a k tomu se přidala mlha. V jednom okamžiku jsem uklouzla a se slovy "jé, už jedu" jsem jela po sněhu dolů. Naštěstí se mi podařilo hned zastavit. Nedodržela jsem ani jednu správnou zásadu chůze na sněhu, kterou nám Pavlíček vštěpoval. Taky jsem to pěkně schytala.

8:30 - 16:00
    Trasa: Refugio de la Soula - sedlo (2880 m) - Refuge du Portillon (Jean Arlaud) 2571 m