Phuket City by car

July 28, 2022 in Thailand ⋅ ☁️ 27 °C

Vandaag gaan we onze auto ophalen bij de airport. Wel zo handig als he wat wil zien van het eiland die net zo groot is als singapore, dus een grab besteld na het ontbijt en richting vliegveld, zo’n 20 min rijden.
    Gelijk doorgereden naar Phuket old city, vol met oude Chinese handelshuisjes. Vanuit daar een tuktuk genomen die ons naar een mooi uitzichtpunt bracht en vervolgens naar een tempel. Daarna door naar een slangenfarm, tja, wat zal ik daarvan zeggen behalve dat we zoiets nooit meer gaan doen. Op papier leek het wel ok, maar de werkelijkheid was toch anders. Dus naar weer aflaten zetten bij Phuket old city, daar lekker geluncht (eggs benedict :)) en door naar de grote witte boeddha op de berg.
    Prachtig uitzicht, gigantische boeddha en ook apen die zomaar eten uit de handen van een klein meisje griste, jakkie!
    Bovenbij de boeddha kwamen we zelfs een aantal monniken tegen (check de foto bij stijn en Emma) en genoten we van de bijna zonsondergang.
    Omdat we best wel laat geluncht hadden, maar terug naar ons huisje en daar laat op de avond gegeten. Uiteraard niet zonder mijn paps te videobellen, want die is jarig vandaag! Happy birthday, paps!