• Day 2

Irány Pisa és a kötelező toronytartó

September 17, 2019 in Italy ⋅ ⛅ 24 °C

Milánói szállásunk reggelije egyszerűen leirhatatlanul cuki volt. Először is tudni kell hozzá az épület elosztását. Földszint =recepció, ahonnan meredek lépcső visz az elemetre. Emelet= lépcsőtől 2 irányba 10-12 kis szoba ajtó egy kis folyosón, a recepció és lépcsőforduló felett egy kb 3,5x2 méteres csík. Na ez volt a reggeli helyszine. Egymást kb érve 6 mini asztal, a végében egy pici pult meg egy kavégép ahol a recepciós serénykedett a kavékkal, a pulton meg néhány alapanyag reggelihez. Mint egy kis családi 7vége csak ismeretlenekkel.

Reggeli után irány a kocsi, és elindultunk Toscanai szállásunk felé. Első megálló Pisa lesz de addig át kell kelni a hegyeken is. Tervezett útidő 2,5 óra, 1 megállóval 3-ra számitunk és meg is lett annyi alatt. Az út jó volt, szinte végig pálya, csak sok a felújítás. Az olaszok meg úgy vezetnek ahogy emlékeztem, a sávtartó automatika szerintem kiakadna 3 perc alatt 😁
    Pisa-ba érkezve találtunk egy jó kis parkolót és irány a Piazza del Miracolo, a csodák tere. Interneten előre próbáltunk felkészülni, de mindenhol azt írták hogy a toronyba online kell jegyet venni, helyszínen esélytelen. Na ez szeptemberre már nem igaz. Online legközelebb csütörtökre tudtunk volna helyet kérni, helyszínen 2 ember állt előttünk a sorban.
    Viszont GYEREKESEK FIGYELEM!!Neten mi nem láttuk de a helyszínen szóltak hogy a toronyba 8 év alatti nem mehet, a többi helyszínre viszont 8 év alatt ingyenes.

Szóval ferdetorony csak távolról megtartósba, viszont a Dóm,a Battistero (keresztelőkápolna) és a Camposanto (régi temető) belülről is mehet. Nos gyerekkel ez sem ugyanaz, "kicsit" gyorsított tempó. A dómban viszonylag hamar úgy döntött hogy a freskók és a képek félelmetesek, meg még koponya és múmia is van ami érdekes de ebben a fényben félelmetes, szóval menjünk.
    A Battisteroban hamar megtaláltuk a lépcsőt a felső szintre, amit körberohantunk és kiderült hogy nem nem lehet felmenni a tetőre, mehetünk. A Camposantoban meg a sok kő kripta mivel üres, uncsi, a sok koponyás szobor félelmetes, keressünk játszóteret...😁😁
    Keresés közben a dóm tértől 200méterre beültünl egy trattoriába, pizza és pasta ebédre ami még ott is feleannyi volt mint a milánói, és finom is.

Még 1 dolog, Pisa-ban játszótér az nincs, legalábbis mi nem találtunk, szóval irány tovább...