• Day 37

Pura Besakih

October 3, 2015 in Indonesia ⋅ ☀️ 16 °C

Today I went to "Besakih" the biggest and most holy temple in Bali.
    Already warned of the scams there, they got me as well! But nothing to bad I just paid (5$) for a guide who was racing through the Temple! And afterwards they wouldn't let me go around without him! Even the parking was a interesting story itself...
    Anyway it is a nice temple and the "Mt Agung" in the back- Amazing! But I feel like that are enough temples, they are always kind of the same thing.

Heute ging es zum "Pura Besakih" Tempel. Trotz der Warnungen vorab, dass die dort dir Touristen abziehen, haben sie mich auch erwischt! Nicht wirklich zu schlimm, Ich habe nur 3€ für einen Führer gezahlt der in Formel 1 Tempo durch den ganzen Tempel ist. Danach wollen sie mich nicht mehr alleine durechgehen lassen. Auch das parken des Rollers war eine interessante Geschichte...
    Trotzdem war der Temple recht schon, vorallem mit dem "Mt Agung" im Hintergrund.
    Aber ich finde Jetzt reicht's dann aber auch mit den Tempeln. So sehr unterscheiden sie sich dann auch nicht.