• Day 16

Mordor

November 8, 2015 in New Zealand ⋅ ☀️ 16 °C

Today I went to the "Tongariro NP". Where I did the world famous "Tangariro Alpine crossing" an 20km one way walk.
    Already the drive to the startpoint was very scenic, with the snowy peaks and amazing weather.
    After a little flat plain we got closer and closer to "Mt Ngauruhoe". Or more famous under the name of "Mt Doom" in the Lord of the Rings! It's perfect round shape was "Peter Jacksons" idea of "Mt Doom". The stony black volcano landscape was also used for "Mordor".
    A steep gravel path lead up the mountain. On the top you get a greeting from a streaming vent. The views all across are unbelievable!
    I went around the snowy peak. Sliding down the steep snowy slope was good fun, too.
    After the decent I continued to the "Emerald Lakes". Which ware tree beautiful coloured lakes.

Heute ging es in den “Tongariro NP“, wo ich das berühmte “Tangariro Alpine Crossing“ machen wollte. Nach einer aussichtsreichen Fahrt ging es durch eine Graslandschaft Richtung “Mt Ngauruhoe“, mehr bekannt als “Mt Doom“ aus “Herr der Ringe“! Seine perfekte Kegelform brachte ihn auf die Kinoleinwände. Die triste und steinige Voulkanlandschaft war der drehort für die Mordor szenen.
    Wie immer bei Vulkane ein staubiger, instabiler Pfad führt auf den Berg. Oben angekommen begrüßte mich qualmender Dampf aus den Steinen und eine unglaubliche Aussicht! Ich bin noch einmal rum rum den Schneebedeckten Gipfel, macht spass die steilen hänge hinunter zu rutschen, danach ging es wieder runter. Weiter am weg waren noch die "Emerald Lakes", drei wunderschöne gefärbte Seen.